Jak informuje GDDKiA, najkorzystniejszą okazała się oferta konsorcjum firm TRAKT Sp. z o. o. Sp. K. (lider) oraz TRAKT Sp. z o. o. (partner) o wartości 3 mln 999 tys. 929,25 zł.
Usługa ma zostać zrealizowana w terminie 39 miesięcy, na co składają się: 32 miesiące na wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie potrzebnych decyzji administracyjnych, 7 miesięcy przewidziane jest dla realizacji obowiązków wynikających z procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.
- Podstawowym celem budowy obwodnicy miejscowości Blachownia i Herby jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki przejeżdża przez te miejscowości – tłumaczy Marek Prusak z z GDDKiA w Katowicach. – W przyszłości odcinek ten będzie kluczowy z uwagi na połączenie autostrady A1 z planowaną drogą ekspresową S11. Przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców, bowiem w ostatnich lata na tym odcinku dochodziło do licznych zdarzeń drogowych oraz odciąży istniejący układ komunikacyjny. Inwestycja poprawi również komfort i warunki przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na drodze krajowej nr 46 od Lublińca do Częstochowy.
Długość obwodnicy wyniesie ok. 10, 8 km. Przeprowadzenie procesu przygotowawczego dla tej inwestycji przewidziano w latach 2020-2024. Jest realizacja planowana jest w latach 2025-2028.
Źródło: GDDKiA Katowice