Strona główna Komunikacja GDDKiA. Pięciokilometrowy odcinek DK91 w przebudowie
0 komentarze 128 views

GDDKiA. Pięciokilometrowy odcinek DK91 w przebudowie

Trwa przebudowa ponad 5-kilometrowego odcinka DK91 Zawada - Siedlec Duży, który który jest częścią Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T.

Początek przebudowywanego 5,5-kilometrowego odcinka zlokalizowany jest w rejonie skrzyżowania DK91 z ul. Długą w Zawadzie, następnie biegnie przez Romanów, Siedlec Mały aż do granicy Siedlca Małego i Dużego.

– W ramach inwestycji, która kosztuje ok. 119 mln zł, dostosujemy konstrukcję drogi do nośności 11,5 t/oś i przebudujemy skrzyżowania. Powstaną również ciągi piesze oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska – informuje Marek Prusak z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach.

Na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego wpłynie m.in. wykonanie oświetlenia i sygnalizacji świetlnych. Działania z zakresu ochrony środowiska obejmą przebudowę i budowę przepustów, rowów przydrożnych, płotków herpetologicznych i osadników zawiesin. Dzięki budowie ekranów akustycznych zredukowany zostanie hałas emitowany przez użytkowników drogi.

– W ramach prowadzonych prac wykonywane są warstwy konstrukcyjne drogi – warstwa?mrozoochronna, warstwa pomocnicza oraz warstwa podbudowy zasadniczej – mówi Prusak. – Ponadto instalowane są sieci elektroenergetyczne i teletechniczne, a także budowane są nowe oświetlenie (wraz z jego zasilaniem) oraz kanał technologiczny. Wykonawca prowadzi również prace związane z przebudową wodociągu oraz budową kanalizacji deszczowej w celu skutecznego odwodnienia drogi. Wykonywane są ekrany akustyczne I montowane są nowe przepusty. Prace postępują zgodnie z harmonogramem.

Na czas trwania robót utrzymana została przejezdność DK91. Aktualnie prace prowadzone są na jezdni w kierunku Częstochowy, a kierowcy poruszają się w obu kierunkach jezdnią na Katowice. Aby ograniczyć ryzyko kolizji, pozostawiono w pasie rozdziału istniejące bariery energochłonne.

– Przewidujemy, że jeżeli nie zajdą nieprzewidziane okoliczności, do rozpoczęcia prac bitumicznych w zakresie układania warstwy podbudowy i warstwy wiążącej dojdzie na przełomie III i IV kwartału br. Po ich zakończeniu ruch zostanie przeniesiony na gotową jezdnię w stronę Częstochowy, natomiast na jezdni w kierunku Katowic ruszą roboty budowlane – informuje Prusak.
Źródło: GDDKiA Katowice

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl