Strona główna Komunikacja GDDKiA. Drogowcy udostępnili dla ruchu przebudowaną jezdnię DK91 pomiędzy Zawadą a Siedlcem Dużym
0 komentarze 109 views

GDDKiA. Drogowcy udostępnili dla ruchu przebudowaną jezdnię DK91 pomiędzy Zawadą a Siedlcem Dużym

To już trzeci odcinek DK91 pomiędzy Częstochową a Katowicami, który został udostępniony kierowcom. Na 14,5 km tej drogi krajowej trwają prace budowlane, a łączna wartość umów na roboty to 296 mln zł.

Przypomnijmy.  Od 8 stycznia kierowcy korzystają już z jednej jezdni pomiędzy Siedlcem Dużym a Koziegłowami, a od 21 stycznia pomiędzy Częstochową a Nową Wsią. Od kilku dni udostępniona dla ruchu jest także jezdnia pomiędzy Zawadą a Siedlcem Dużym.

– Przełożenie ruchu na nową jezdnię pozwala na kontynuowanie prac na jezdni w kierunku Katowic. Obecnie na wszystkich trzech odcinkach prace wykonywane są na jezdni w kierunku Częstochowy – mówi Marek Prusak z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach.

W lutym 2024 roku GDDKiA podpisała umowę o wartości ponad 120 mln zł na przebudowę 5,5-kilometrowego odcinka DK91 pomiędzy Zawadą a Siedlcem Dużym. Projekt realizuje konsorcjum firm NDI oraz NDI Sopot. Planowane zakończenie prac to marzec 2026 r. – Prace postępują zgodnie z harmonogramem. Po udostępnieniu ruchu na jezdni w kierunku Częstochowy, wykonawca otworzy front robót na jezdni przeciwnej (w kierunku Podwarpia) – dodaje Prusak.

Z kolei od lipca 2023 roku firma PORR za kwotę 84 mln zł realizuje inwestycję związaną z przebudową 4,4-kilometrowego  Siedlec Duży – Koziegłowy. Od 8 stycznia ruch dwukierunkowy odbywa się po jezdni w kierunku Częstochowy (na razie po warstwie wiążącej nawierzchni). Zaawansowanie prac osiągnęło ok. 50 proc. – Ponad połowa ekranów akustycznych została już wybudowana, a prace nad budową kanalizacji odwodnieniowej są na półmetku. Kontynuowane są również prace przy budowie i przebudowie instalacji kolidujących z inwestycją. Obecnie rozbierana jest stara konstrukcja jezdni w kierunku Katowic. Umowny termin zakończenia prac przypadał na koniec listopada 2024 r. W związku z wystąpieniem nieprzewidzianych robót, m.in. konieczności rozbiórki nawierzchni klinkierowej, podbudowy betonowej oraz gruntów skalistych, termin realizacji zadania zostanie formalnie wydłużony do lipca 2025 roku – wyjaśnia Prusak.

Również firma PORR realizuje przebudowę 4,6-kilometrowego odcinka Częstochowa – Nowa Wieś. Umowa o wartości ponad 95 mln została podpisana 25 lipca 2023 r. Obecnie, po podpisaniu aneksu terminowego, zakończenie robót przypada na maj 2025 r. Jednakże już teraz wykonawca zapowiada złożenie kolejnych roszczeń terminowych, wskazując, że do zakończenia kontraktu powinno dojść pod koniec III kwartału 2025 r. – O tym czy i ewentualnie, o ile zostanie wydłużony kontakt, będzie wiadomo po rozpatrzeniu tego roszczenia. Od przełożenia ruchu na nową jezdnię (21 stycznia), wykonawca prowadzi rozbiórkę istniejącej konstrukcji drogi oraz roboty ziemne na jezdni w kierunku Katowic – podsumowuje Prusak.

Źródło: GDDKiA

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl