W projekcie przebudowy częstochowskich Alei praktycznie nie uwzględniono komunikacji miejskiej. Obecnie w reprezentacyjnej arterii miasta jeżdżą cztery linie autobusowe. Zdaniem osób, które prowadzą swój biznes w Alejach, to jednak za mało. Twierdzą, że ich obroty spadają. Aby zwiększyć i usprawnić komunikację miejską częstochowscy drogowcy proponują dwa rozwiązania.
– Pierwszy wariant zakłada pozostawienie dotychczasowej komunikacji i puszczenie czterech nowych linii – informuje Stanisław Sosnowski, zastępca dyrektora MZDiT w Częstochowie. – Druga wersja kładzie duży naciska na przesiadki.
W tej wersji drogowcy stworzyli system przesiadkowy, który zakłada wybudowanie dużej ilości przystanków przy ul. Śląskiej, Wolności i Sobieskiego. Dodatkowo w drugim schemacie linie z Poczesnej i Olsztyna mają kończyć się przy estakadzie. Dalej do centrum miasta pasażerów podróżujących tymi liniami zawiozą tramwaje.
– Pasażerowie będą musieli się więc przesiadać. Naszym zdaniem oszczędzą jednak czas. Na przykład, jadąc z ul. Leśnej w Dźbowie do ul. Batalionów Chłopskich, autobus może złapać opóźnienia. W drugim wariancie zostanie to wyeliminowane – przekonuje Sosnowski.
Obie propozycje zostaną przekazane do konsultacji społecznych, przedstawione pasażerom i miłośników komunikacji miejskiej. – W trakcie dyskusji mogą one ulec zmianom. To nie są sztywne propozycje – podkreśla Mariusz Sikora, dyrektor MZDiT w Częstochowie.
Wprowadzenie nowego układu komunikacji miejskiej planowane jest w czerwcu bądź lipcu 2014 roku.
Z projektami będzie można zapoznać się bliżej od poniedziałku, 7 stycznia na stronie mzd.czest.pl.