– Celem opracowania jest polepszenie warunków komunikacyjnych oraz bezpieczeństwa na drogach krajowych DK-43 i DK-46 poprzez zwiększenie przepustowości i zapobieganie kolizjom – mówi Mariusz Sikora, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie. – Koncepcja opracowana została w dwóch wariantach. W każdym z nich zaprojektowano drogi rowerowe, ciągi dla pieszych, miejsca do ważenia pojazdów, zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne, system teletechniczny, kanalizację deszczową oraz nową nawierzchnię jezdni – wylicza.
Oba warianty różni odcinek DK-46. Pierwszy z nich zakłada wybudowanie głównej drogi o szerokości 7 metrów (jedna jezdnia po jednym pasie ruchu w obu kierunkach) oraz dodatkowej jezdni szerokości 5,5 m do obsługi przyległej zabudowy mieszkaniowej. Obie te jezdnie zostały rozdzielone pasem zieleni szerokości 2 metrów.
W drugim wariancie zaprojektowana została tylko jedna jezdnia o trzech pasach ruchu. Pas środkowy ma służyć do lewoskrętu do przyległych nieruchomości.
– Pozostałymi elementami różniącymi oba warianty są rozwiązania przebudowy skrzyżowań, które zostały zaprojektowane jako skrzyżowania typu rondo, bądź skrzyżowania z sygnalizacją świetlną – dodaje Sikora.
Uwagi dotyczące obu wariantów można kierować do MZDiT listownie, osobiście lub mailowo na adres: mzd@mzd.czest.pl
Źródło: własne, UM Częstochowy