Przypomnijmy. W 2018 roku kilkusetmetrowy odcinek ulicy Polnej został wybudowano z wykorzystaniem innowacyjnej i taniej technologii. – Cała specyfika tego zadania polega na tym, żeby nie korytować i nie wywozić tego, co było wysypane na drodze przez lata. W ten sposób zaoszczędzimy na robotach ziemnych i dowożeniu nowego kruszywa, które w Polsce jest coraz droższe – wyjaśniał wówczas Piotr Kurkowski, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie. – Wykorzystujemy istniejące podłoże, dodajemy cementu, a następnie środka, który poprawia właściwości wiązania gruntu. Potem specjalną maszyną przerabiamy istniejącą konstrukcję drogi gruntowej. W tej chwili wykonywane są dwie warstwy – ulepszone podłoże o grubości 22 cm i warstwa podbudowy stabilizowanej cementem. Rzędna tego terenu i tej drogi jest tak dobrana, aby w przyszłości przykryć ją jeszcze dwoma warstwami masy bitumicznej.
W celu dokończenia inwestycji MZDiT ogłosił w tym roku przetarg. Wpłynęło pięć ofert, a najkorzystniejszą z kwotą 226 tys. 593 zł złożyła firma Bitum z Lipia Śląskiego.
Termin wykonania inwestycji mija 17 grudnia tego roku.
Źródło: własne