Inwestycja została zrealizowana głównie z myślą o obsłudze autobusów hybrydowych, ale monitorowana będzie w nich także eksploatacja innych modeli pojazdów pozostających we flocie MPK.
– To tak naprawdę zupełnie nowy budynek, który wyrósł na bazie starej hali. Nasze nowe „dziecko” na zajezdni spełnia wszystkie normy europejskie i jest jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie – podkreśla Roman Bolczyk, prezes MPK w Częstochowie.
W nowej hali autobusowej D zainstalowano m.in. oświetlenie LED bezcieniowe, klimatyzację, nowoczesne kanały z możliwością regulacji ich parametrów, wentylację, wymieniono instalacje, okna, zwiększono prześwit bram wraz z montażem nowoczesnych żaluzji.
To najnowocześniejszy obiekt na zajezdni obok wybudowanej kilka lat temu hali tramwajowej, która została wyróżniona tytułem Jurajski Produkt Roku 2013. Częstochowskie MPK nie zamierza na tym poprzestać. Zarząd przedsiębiorstwa przymierza się do remontu pamiętającej jeszcze lata 50. ubiegłego wieku starej hali tramwajowej. W planach jest budowa nowej myjni autobusowej, a docelowa stacja tankowania gazu CNG będzie oddana do użytku w tym roku.
– Nie można mieć lepszego taboru od zaplecza, bo przecież pojazdy muszą długo funkcjonować. I ten pogląd podziela prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk, który dał nam zielone światło do modernizacji zajezdni. Zwłaszcza, że zaoszczędziliśmy na autobusach ze względu na dofinansowanie z zewnątrz – mówi Bolczyk.
Źródło: własne, MPK w Częstochowie