W uroczystości – poza akademikami, młodzieżą i nauczycielami – wzięli udział przedstawiciele Urzędu Miasta, Śląskiego Kuratorium Oświaty, firmy Brembo i klubu RKS Raków Częstochowa.
Po wręczeniu podziękowań opiekunom oraz fundatorom nagród uczestnicy Częstochowskiego Uniwersytetu Młodzieżowego obejrzeli „Pokaz doświadczeń fizycznych”, który poprowadzili dr inż. Marcin Jarosik oraz dr inż. Paweł Pietrusiewicz z Wydziału Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów. Następnie wysłuchali wykładu „Z kosza na odpady do sieci energetycznej, czyli słów kilka o energii ukrytej w odpadach”, który wygłosiła dr hab. inż. Anna Grosser, prof. PCz z Wydziału Infrastruktury i Środowiska.
Po części edukacyjnej nastąpiło losowanie nagród wśród uczestników Częstochowskiego Uniwersytetu Młodzieżowego, którzy zdobyli wymaganą liczbę wpisów w indeksach.
- nagrody ufundowane przez Politechnikę Częstochowską wylosowali: Amelia Rusek z IV LO im. H. Sienkiewicza w Częstochowie, Natalia Kozak z I LO im. J. Słowackiego w Częstochowie, Anna Kuras z III LO im. W. Biegańskiego w Częstochowie, Michał Fresel z ZS Mechaniczno-Elektrycznych im. K. Puławskiego w Częstochowie oraz Karolina Liberda z ZS im. W. Szymborskiej w Częstochowie.
- nagrodę ufundowaną przez RKS „Raków” wylosował Ksawery Chojnowski z ZS im. W. Szymborskiej w Częstochowie.
- nagrody w postaci gadżetów militarnych ufundowane przez firmę Maskpol wylosowały: Weronika Miedzińska z III LO im. W. Biegańskiego w Częstochowie, Patrycja Gajewska i Maja Mikołajczyk z V LO im. A. Mickiewicza w Częstochowie.
- nagrody w postaci smartwatchy ufundowane przez firmę Brembo wylosowali: Natalia Pizybył z PLSP im. J. Malczewskiego w Częstochowie, Bolesław Kubik z I LO im. J. Słowackiego oraz W. Sygiet z ZS im. S. Staszica w Zawierciu.
Politechnika Częstochowska od 2009 roku realizuje inicjatywę skierowaną do młodych pasjonatów nauki – Częstochowski Uniwersytet Młodzieżowy. Projekt ten daje uczniom szkół średnich możliwość udziału w wykładach i zajęciach warsztatowych prowadzonych przez wykładowców akademickich, a także poznania uczelni „od środka”.
Zajęcia służą popularyzacji nauki, rozwijaniu zainteresowań młodzieży, są też zachętą do podejmowania studiów technicznych i doskonalenia się w naukach ścisłych. Uczestnicy zdobywają wiedzę z różnych dziedzin – od inżynierii i informatyki po ekonomię i zarządzanie – w przystępnej i angażującej formie. W ciągu kilkunastu lat istnienia projekt przyciągnął tysiące młodych słuchaczy i zyskał uznanie jako skuteczna forma promocji nauki wśród młodzieży.






Źródło: UM Częstochowy, Politechnika Częstochowska