Strona główna Gospodarka Częstochowski magistrat przypomina o płaceniu podatków od nieruchomości

Podobnie jak w ostatnich latach, decyzje podatkowe otrzymują wszyscy właściciele i współwłaściciele nieruchomości, ale płacimy je tylko raz.

Decyzje podatkowe doręczane są mieszkańcom Częstochowy przez pracowników Urzędu Miasta bezpośrednio na adres zamieszkania.

Decyzje podatkowe – jako odrębną przesyłkę – otrzymują wszyscy współwłaściciele danej nieruchomości, niezależnie od tego ilu ich jest. W przypadku gdy nieruchomość stanowi współwłasność kilku podmiotów to obowiązek podatkowy ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach. W praktyce wygląda to tak, że w przypadku gdy jest kilku współwłaścicieli nieruchomości, podatek w zależności od umowy płaci jeden z nich, bądź wszyscy proporcjonalne od posiadanych udziałów. 

W związku ze zmianami ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, jeżeli kwota podatku nie przekracza 100 zł, płatność następuje jednorazowo w terminie pierwszej raty, a więc do 15 marca 2016 r. Magistrat przypomina, że od nieterminowo dokonanych wpłat naliczane są ustawowe odsetki. Zgodnie ze zmianami ustawy nie ustala się podatku w kwocie nie przekraczającej 6 zł.

Od 1 stycznia 2016 roku obowiązują również nowe wzory formularzy podatkowych – zarówno dotyczące osób fizycznych jak i osób prawnych. Dostępne są one w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta jak i pod adresem http://www.czestochowa.pl/page/4714,wzory-formularzy-informacji-i-deklaracji-na-podatek-od-nieruchomosci-rolny-lesny-na-2016-rok-.html.

Źródło: UM Częstochowy

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl