Strona główna Miasto Częstochowska fundacja zaproponowała najlepszą kampanię informacyjną przeciw dopalaczom
0 komentarze 67 views

Częstochowska fundacja zaproponowała najlepszą kampanię informacyjną przeciw dopalaczom

Częstochowska Fundacja Dialogos przygotowała najlepszy projekt w konkursie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, który dotyczył przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy.

Konkurs był jednym z elementów kampanii „Dopalacze kradną życie”. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych przeznaczy na ten cel 100 tys. zł.

W konkursie wzięły udział organizacje pozarządowe,  prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym. 

Fundacja Dialogos, która wygrała konkurs, będzie odpowiadała za przygotowanie i rozpowszechnienie materiałów informacyjnych dotyczących symptomów zażycia substancji psychoaktywnych, zasad postępowania dla rodziców i opiekunów w takich sytuacjach, ale także odpowiedzialności karnej za rozprowadzanie nielegalnych substancji.  Zadaniem kampanii ma być dotarcie do młodzieży – głównie poprzez media społecznościowe. Celem działań jest być promowanie mody na życie bez używek oraz uświadamianie o szkodliwości zażywania dopalaczy.

Fundacja Dialogos  przygotuje m.in. reportaż dokumentalny „Dopalacze kradną życie” ukazujący losy ludzi dotkniętych skutkami dopalaczy oraz ich rodzin w tradycyjnym wydaniu książkowym oraz e-book. Powstanie także portal, który będzie miejscem interaktywnego kontaktu z osobami szukającymi wiedzy, pomocy i wsparcia w zakresie przeciwdziałania dopalaczom. Fundacja stworzy oraz dostarczy do szkół pakiet edukacyjny zawierający m.in. scenariusz zajęć o dopalaczach. Nakręcone zostaną także rozmowy z osobami, które postanowiły walczyć z uzależnieniem od dopalaczy.

Kampania „Dopalacze kradną życie” to nazwa akcji profilaktycznej MSW zainaugurowanej 29 lipca, kiedy to został podpisany pakt przeciwko dopalaczom. Do akcji dołączyło wiele osób m.in. przedstawiciele mediów, środowiska naukowe, sportowcy oraz instytucje i organizacje pozarządowe. Akcję promuje spot „Taki z Ciebie mocarz”, a jej ambasadorami są Marcin Gortat i Jurek Owsiak.

Źródło: ww.msw.gov.pl

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl