Strona główna Miasto Częstochowa bierze udział w próbie bicia rekordu Guinnessa na najdłuższy ciąg monet o jednym nominale

Częstochowa po raz pierwszy włączyła się do ogólnopolskiej kampanii charytatywnej Kilometry Dobra, której efektem finalnym będzie próba pobicia rekordu Guinnessa w kategorii "najdłuższy szereg monet o jednym nominale".

Do drugiej edycji kampanii zgłosiło się 30 polskich miast. Częstochowę reprezentuje miejskie koło Polskiego Stowarzyszenie na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym. Celem kampanii jest zbiórka pieniędzy na działalność statutową organizacji charytatywnych i próba pobicia rekordu Guinnessa. – Wszystkie środki finansowe, które zostaną zebrane w czasie kampanii, będą zamienione na monety o nominalne jednego złotego i układane w ciąg tworzący metry i kilometry dobra – tłumaczy Beata Sobolewska, koordynator kampanii Kilometry Dobra na terenie Częstochowy.

Podczas I edycji w 2014 roku zebrano 246 tys. 800 zł i ułożono ciąg monet o długości 5,4 km. Obecny rekord Guinnessa należy do austriackiej organizacji BG/BORG Kirchdorf an der Krems, która 9 grudnia 2011 roku, po prawie roku zbierania pieniędzy, ułożyła ciąg od długości 75,24 km składający się z miliona jednocentówek euro. – Od początku trwania naszej kampanii, czyli od 1 marca, ułożyliśmy już ponad 2 km. To dobry prognostyk – uważa Beata Sobolewska.

W kampanię włączyła się firma mPay, która zajmuje się płatnościami przez telefon komórkowy. – Do końca tygodnia uruchomimy w naszej aplikacji nową funkcjonalność, dzięki której będzie można przez telefon komórkowy przekazać dowolną kwotę na ten szczytny cel – twierdzi Maciej Orzechowski, przedstawiciel firmy mPay. – Zebrane w ten sposób pieniądze przekażemy stowarzyszeniu.

Akcje wspiera Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie. W autobusach i tramwajach przewoźnika umieszczone zostały plakaty promujące to wydarzenie. – Włączyliśmy się w kampanię z prostego powodu. Ludzie upośledzeni umysłowo są też wartościowi – przekonuje Robert Madej, zastępca prezesa MPK w Częstochowie.

Twarzami kampanii w Częstochowie zostali Irek Bieleninik i Olek Klepacz. – Myślę, że każdą taką akcję można potraktować w sposób symboliczny. Istotna jest też cała zabawa i efekt, który mamy zamiar osiągnąć – zauważa Klepacz. – Najważniejsze, że cały czas gromadzą się ludzie dobrej woli, którzy mają ochotę i czują w sobie powołanie, żeby pomagać innym osobom.

Patronat honorowy nad akcją objął prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. – Każda akcja, która zachęca społeczność do tego, żeby działać na rzecz częstochowskich organizacji, jest dla nas wyjątkowa cenna – podkreśla Magdalena Woch, p.o. zastępcy naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu UM Częstochowy. – Ze stowarzyszeniem współpracujemy od lat i jest ono dla nas gwarantem, że udział Częstochowy w akcji będzie rozpoznawalny.

Wielki finał kampanii zaplanowano na 31 marca na placu Biegańskiego.

Więcej informacji na stronie internetowej www.kilometrydobra.pl.

Źródło: własne

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl