– Wdrażanie, promocja projektów proekologicznych związanych z ograniczeniem emisji CO2, niskoemisyjnym, elektrycznym transportem, tworzenie przyjaznych, atrakcyjnych przestrzeni publicznych dla miasta i mieszkańców to działania, które realizujemy w ramach naszych programach – mówi prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. – Okazuje się, że podobne cele ma również firma InPost, które będzie je realizować w Częstochowie w ramach programu „Green City”.
Częstochowa to kolejne miasto, które dołączyło do inicjatywy, obok takich aglomeracji jak Łódź, Kraków i Kielce. Program „Green City” obejmuje szeroki zakres innowacji ekologicznych, jak np. ładowarki elektryczne przy paczkomatach, kostki antysmogowe, nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze, a także wymiana floty firmy na samochody elektryczne, w pierwszej kolejności w miastach partnerskich.
– Jesteśmy dumni, że Częstochowa przystępuje do naszego programu „Green City” zgodnie z ideą „smart city”, czyli miast, które chcą być ekologiczne i nowoczesne – mówi Damian Niewiadomski, wiceprezes ds. sprzedaży InPost. – Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, co dało się zauważyć w okresie pandemii, kiedy była ograniczona dostępność do sklepów stacjonarnych. Paczkomaty, których w samej Częstochowie jest ponad 70, są najbardziej ekonomiczną formą zakupów internetowych.
InPost przeprowadził badania, z których wynika, że w porównaniu do zamówienia paczki do domu klienta, dostawa do paczkomatu charakteryzuje się nawet o 75 proc. mniejszą emisją dwutlenku węgla.
– W ciągu jednego dnia kurier jest w stanie dowieźć do 1000 paczek do paczkomatu, a do domu około 75-80. To oznacza duże ograniczenie transportu związanego z ich dostarczaniem, a więc zdecydowanie mniejszą emisją dwutlenku węgla do atmosfery – twierdzi Niewiadomski.
Więcej informacji na www.inpost.pl.
Źródło: własne, InPost