Jak informuje, Miejskiej Zarząd Dróg i Transportu, wyłączony zostanie z ruchu środkowa część ronda Trzech Krzyży. – Ruch na wlotach ul. Warszawskiej do ronda Trzech Krzyży będzie się odbywał tylko i wyłącznie na zasadzie skrętu w prawo – zaznacza Stanisław Sosnowski, zastępca dyrektora MZDiT w Częstochowie. – Autobusy komunikacji publicznej będą poruszać się po dotychczasowych trasach.
Kierowcom, którzy będą jechać od strony Wyczerp, drogowcy zalecają objazd ulicą Dekabrystów i al. Armii Krajowej oraz Jana Pawła II. Od strony placu Daszyńskiego możliwy będzie wyjazd w prawo w al. Jana Pawła II. Zawrócić będzie można pod wiaduktem w rejonie Castoramy.
Przypomnijmy, że od 10 marca na odcinku od ul. Rząsawskiej do DK-1 wyłączono z ruchu południową stronę jezdni. Drogowcy otworzyli z kolei północną nitkę. Ruch odbywa się tam wahadłowo.
Trwa przebudowa ulicy Warszawska od przejazdu Kule do skrzyżowania z ulicą Cmentarną. Obowiązują objazdy ul. Cmentarną oraz ul. Wały Dwernickiego poprzez nowo wybudowane ronda w rejonie ul. Wały Dwernickiego i DK-1 do ul. Warszawskiej. – Odcinek od ulicy Cmentarnej do DK-1 będzie przejezdny od 10 kwietnia – informuje Mariusz Sikora, dyrektor MZDiT w Częstochowie. – Po tym terminie wykonawca zacznie przebudowywać odcinek od ul. Cmentarnej do ronda Trzech Krzyży.
Przebudowa ulicy Warszawskiej i Rędzińskiej będzie kosztować 55 mln 618 tys. zł. W ramach przebudowy ul. Warszawskiej i Rędzińskiej powstanie pięć rond, w tym dwupasmowe rondo turbinowe, które jest zaprojektowane w taki sposób, że nie przecina się ruch samochodów jadących po pasie zewnętrznym i wewnętrznym. W ciągu ul. Warszawskiej zastąpi ono skrzyżowanie z ul. Rząsawską.
Termin zakończenia prac wyznaczono na koniec sierpnia 2015. – Będziemy chcieli, żeby w pierwszych dwóch tygodniach września dokonać poprawek, które przy tak dużej inwestycji są nieuniknione – twierdzi Sikora.
Źródło: własne