Polskie Centrum Badań i Certyfikacji w wyniku niedawno przeprowadzonego auditu odnowienia potwierdziło zgodność wdrożonego przez Urząd Miasta Częstochowy systemu zarządzania jakością z normą ISO 9001, a następnie nadało certyfikat PCBC oraz międzynarodowy certyfikat IQNet, tj. Międzynarodowej Sieci Certyfikacji, w zakresie realizacji i zarządzania usługami w administracji publicznej, na kolejne 3 lata.
Niezależni auditorzy powołani przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji, jako mocne strony zarządzania w Urzędzie Miasta wymienili m.in. zaangażowanie kadry kierowniczej oraz personelu w utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania na wszystkich szczeblach zarządzania, poprawność wydawanych decyzji, zaangażowanie zespołu auditorów w proces dokonywania oceny poprzez audit wewnętrzny, profesjonalizm obsługi interesantów poprzez kompetentny personel realizujący procesy, stałe doskonalenie podejścia procesowego nastawionego na potrzeby interesanta, dużą dostępność informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw w urzędzie, osiąganie założonych celów jakościowych.
Polskie Centrum Badań i Certyfikacji stwierdziło w swym raporcie, że Urząd Miasta Częstochowy realizuje zasady zawarte w Polityce Jakości poprzez wiele działań, w tym m.in.: proces konsultacji społecznych, zasady załatwiania spraw zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, rozwój usług drogą elektroniczną, podejmowanie działań mających na celu podnoszenie świadomości obywatelskiej mieszkańców, właściwe zaspokajanie potrzeb mieszkańców, przejrzystość i jawność w podejmowaniu decyzji, stosowanie zasady równości wobec prawa oraz równości w dostępie do usług publicznych, podnoszenie poziomu pracy urzędników samorządowych poprzez szkolenia i inne formy podwyższania kwalifikacji, pełną i otwartą politykę informacyjną Urzędu Miasta oraz odpowiedzialną gospodarkę środkami publicznymi.