Węzły przesiadkowe powstają w obrębie dworców: Częstochowa Główna (od ul. Piłsudskiego), Stradom PKP i Raków PKP. W ramach inwestycji oprócz zagospodarowania na nowo otoczenia dworców, centra przesiadkowe zostaną połączone siecią dróg rowerowych (ok. 10 km). W ich obrębie powstają komfortowe parkingi dla samochodów i rowerów, miejsca „park and ride” i postojowe dla taxi. Klienci komunikacji miejskiej zyskają bezpieczne rozwiązania do obsługi pasażerskiej. Ponadto przebudowane zostały wszystkie sieci podziemne oraz infrastruktura dróg i chodników przyległych do budowanych węzłów (ul. Piłsudskiego, ul. Pułaskiego, Skwer Junaków, ul. Rejtana).
Oprócz nowej infrastruktury drogowej, rowerowej i przystankowej, reorganizowana jest także zieleń. – W jej wyniku, w porównaniu do stanu sprzed budowy, w obrębie nowych węzłów przesiadkowych liczba drzew zwiększy się łącznie o 56 sztuk, a krzewów i bylin o ponad 1500 m2 – informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT i MPK w Częstochowie.
Całość tego strategicznego zdania z dofinansowaniem ze środków unijnych kosztuje ok. 69 mln zł. Prace zasadnicze przy realizacji inwestycji mają zakończyć się latem tego roku.
Źródło: własne, MZDiT w Częstochowie