Jury oceniało m.in. zagospodarowanie i wyposażenie oraz stan techniczny campingu, jego czystość i estetykę, oferowany produkt turystyczny, usługi świadczone na campingu, a także profesjonalizm i jakość obsługi turystów. Uwzględniane są także opinie turystów krajowych i zagranicznych oraz opinie o campingu publikowane w mediach.
Częstochowska „Oleńka” został wyróżniona wśród campingów powyżej 450 miejsc. Dzięki temu będzie rekomendowana i promowana w wydawnictwach PFCC takich jak „Polska Mapa Campingów” i „Campingi w Polsce” oraz na stronie internetowej Federacji www.pfcc.eu prowadzonej w 16 wersjach językowych, która w 2013 r. zanotowała już ponad 2,7 mln wejść. Najlepsze polskie campingi promowane są również przez Zagraniczne Ośrodki Polskiej Organizacji Turystycznej i na Narodowym Portalu Turystycznym „Odkryj Polskę” prowadzonym w kilkunastu wersjach językowych.