Chcesz być widocznym w Google? Postaw na pozycjonowanie stron internetowych!
Proces budowania marki w wyszukiwarce Google z całą pewnością nie należy do łatwych. W tym przypadku podstawą jest bowiem widoczność w minimum pierwszej dziesiątce rankingu, chociaż dla wielu przedsiębiorców prawdziwym marzeniem jest czołowa trójka organicznego zestawienia. Co warto podkreślić, zajęcie tak intratnych pozycji nie będzie dziełem przypadku. Nie ma bowiem tutaj elementu losowości w dopasowywaniu prezentowanych wyników do konkretnego zapytania. Specjaliści z agencji Afterweb, którzy tworzą stronę https://afterweb.pl/, słusznie zauważają, że dotarcie na dawną pierwszą stronę z wynikami wyszukiwania wymaga od przedsiębiorcy wielu poświęceń. Przede wszystkim trzeba wiedzieć, na jakie dokładnie frazy kluczowe ma wyświetlać się prowadzony przez Ciebie serwis. Następnie należy przeprowadzić optymalizację portalu, która uwzględnia poprawę poruszania się po menu nawigacyjnym, odpowiednie nasycenie słowami w treści oraz nagłówkach czy chociażby budowanie profilu linków odsyłających do domeny przy pomocy contentu zewnętrznego, różnego rodzaju katalogów, wizytówek czy for internetowych. Całość wymienianych tutaj zabiegów nazwano pozycjonowaniem stron. I to właśnie SEO będzie odpowiedzialne za finalny układ rankingu wyświetlanego na dane zapytanie. Jeżeli planujesz być doskonale widocznym i chcesz budować wizerunek eksperta swoją marką w Google, bez dobrego i skutecznego pozycjonowania po prostu się nie obejdzie. Zwłaszcza, że Twoja konkurencja już od dawna wykorzystuje tego typu metody docierania do potencjalnych Klientów. Musisz wiedzieć, że na szali jest nie tylko Twój wizerunek. Obecność na intratnych pozycjach w Google pozwoli Ci zmaksymalizować ruch organiczny na stronie i w końcu miesięczne przychody.
Jak pozycjonowanie stron internetowych to tylko z doświadczoną agencją
Samodzielna poprawa rankingu organicznego prowadzonej przez Ciebie strony jest możliwa, ale będzie to niezwykle ciężkie zadanie. Zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę aspekty, o których już wspominaliśmy w poprzedniej części tego artykułu. Chociażby pozyskiwanie zewnętrznych linków dobrej jakości wymaga znajomości podstawowych narzędzi analitycznych bądź wiedzy na tematy współprac z takimi wydawcami. Identycznie powiemy o optymalizacji serwisu: tutaj niezbędne jest połączenie komfortu potencjalnego użytkownika z zaspokojeniem oczekiwań po stronie algorytmu Google. Dla zupełnego laika to prawdziwe mission impossible, jakie ułatwia jednak usługa SEO. Na stronie internetowej https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/ można zobaczyć doskonały przykład oferty dopasowanej do przedsiębiorców, którym zależy na spektakularnym efekcie oraz rzetelnym budowaniu marki w wyszukiwarce Google. Nawet początkowy pakiet SEO dla małych brandów lub nieco mniej konkurencyjnych branż będzie o wiele lepszym wyborem, niż nieudolne próby samodzielnej walki z najgroźniejszymi rywalami czy też Googlebotem. Zwłaszcza, że drobne potknięcie w tym przypadku może oznaczać nieprzyjemności, do jakich musimy zaliczyć filtry oraz kary od wyszukiwarki bądź nawet całkowite wyrzucenie witryny z indeksu. Wybierając współpracę z doświadczoną agencją minimalizujesz ryzyko takich wydarzeń czy zwiększasz szansę na mocną poprawę widoczności na najbardziej transakcyjne słowa kluczowe. Specjaliści pomagają w ich wyborze, optymalizują serwis pod występowanie tego typu fraz i zajmują się szeregiem pozostałych czynników, jakie w finalnym rozrachunku decydują o dokładnych lokatach na konkretne zapytanie po stronie użytkownika wyszukiwarki.
Reklama w Google to nie tylko SEO. Kilka słów o kanale sponsorowanym
Możemy się założyć, że zdecydowana większość użytkowników wyszukiwarki Google doskonale wie, że strona z wynikami wyszukiwania nie składa się tylko z rezultatów organicznych. Właściwie coraz więcej miejsca rezerwowane jest dla kanału sponsorowanego – Google Ads. Ty nie mówimy już o pozycjonowaniu, ponieważ działania SEO nie wpływają bezpośrednio na sposób wyświetlania komunikatów płatnych. Nie ulega jednak wątpliwości, że nie da się skutecznie budować wizerunku eksperta w wyszukiwarce Google bez inwestowania w Google Ads. Tutaj do wyboru są przeróżne formaty marketingowe, a wśród najpopularniejszych wymieniamy reklamy tekstowe, reklamy PLA produktowe (zarezerwowane dla biznesów typu e-commerce) bądź reklamy graficzne, wyświetlane przede wszystkim na portalach należących do siatki partnerów największej wyszukiwarki. Jeżeli odpowiednio dobierzesz rodzaj komunikatu do profilu swojej działalności oraz docelowej grupy odbiorców, sukces masz murowany. Zwłaszcza, że umiejętne łączenie kanału Google Ads z SEO będzie rekomendowane przez doświadczonych specjalistów. Chociażby w zakresie oczekiwania na pierwsze rezultaty pozycjonowania. Google Ads pozwoli Ci wtedy pokazać się w wyszukiwarce na samej górze sekcji sponsorowanej!
Źródło: Artykuł Partnera