Jak informuje firma Primost Południe, główny wykonawca miejskiej inwestycji, na samym wiadukcie montowane są obecnie krawężniki i trwają intensywne roboty teletechniczne (układanie rur pod przyszłe instalacje). Od strony ul. 1 Maja prowadzone są zaawansowane przy nasypie drogowym. To kluczowy etap przygotowania pod nową nawierzchnię. Od strony ul. Krakowskiej ułożono już warstwę wiążącą jezdni. Jednocześnie rozpoczęły się przygotowania do przełożenia sieci teletechnicznej średniego napięcia – kluczowego elementu infrastruktury technicznej oraz prace przygotowawcze do rozbiórki istniejącej kładki dla pieszych nad torami kolejowymi.
Nowe połączenie komunikacyjne o długości 1,2 km od ronda Mickiewicza do skrzyżowania ulic Krakowskiej i Ks. Wróblewskiego prowadzące m.in. nad torami kolejowymi (na wysokości przedłużenia ulicy 1 Maja i dalej odcinkiem nowej drogi do ul. Krakowskiej), powinno zostać sfinalizowane do połowy grudnia 2025 r.
Wiaduktem i nowym połączeniem będziemy mogli więc pojechać w pierwszym kwartale przyszłego roku (w zależności od tego, jak długo potrwają odbiory techniczne). Zgodnie z deklaracjami wykonawców w sierpniu powinno być wreszcie w pełni gotowe i przejezdne nowe rondo przy ul. Krakowskiej oraz przebudowane rondo Mickiewicza.
Nowe międzydzielnicowe połączenie z wiaduktem nad torami będzie mieć ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe i przejścia dla pieszych. Zainstalowane zostanie nowoczesne oświetlenie uliczne, a tam, gdzie to niezbędne powstaną również ekrany akustyczne, chroniące budynki mieszkalne położone najbliżej nowej drogi.
Koszt kontraktu to ok. 95 mln zł. Miasto zdobyło na zadanie blisko 60 mln zł dofinansowania z krajowego programu inwestycyjnego Polski Ład.





Źródło: własne, Primost Południe, fot. Primost Południe