Prace nadzorowali w środę, 29 października na miejscu przedstawiciele firmy wykonawcy i częstochowskiego MZD wraz z prezydentem Częstochowy Krzysztofem Matyjaszczykiem.
To największa inwestycja drogowa aktualnie prowadzona w mieście i jedna z najbardziej strategicznych w historii. Miasto zyska nowe połączenie drogowe, które znacznie poprawi komfort podróżowania i odciąży ulice w centrum. Przedłużenie ul. 1 Maja do ul. Krakowskiej połączy dwie części miasta, zaczynając od DK-46 i kończąc na DK-91, stanowiąc alternatywę dla Śródmieścia.
Dotychczas, aby dostać się z okolic ronda Mickiewicza do Galerii Jurajskiej, kierowcy musieli korzystać z al. Wolności, a następnie wracać ulicami Ogrodową czy Piłsudskiego, co powodowało znaczne obciążenie tych arterii. Nowa droga pozwoli na szybkie i komfortowe przemieszczanie się także po Śródmieściu, skracając czas podróży i poprawiając płynność ruchu.
Prace obejmują budowę 1,2 km drogi powiatowej, prowadzącej od ronda Mickiewicza do skrzyżowania ulic Krakowskiej i Ks. Wróblewskiego. Inwestycja zakłada wybudowanie ścieżek rowerowych, chodników, zatok autobusowych oraz przejść dla pieszych. Nad torami kolejowymi powstanie nowoczesny wiadukt drogowy zapewniając bezpieczne i wygodne przeprawy.
W ramach projektu przewidziano także przebudowę ronda Mickiewicza oraz skrzyżowania ulic Krakowskiej i ks. Wróblewskiego, a także instalację ekranów akustycznych chroniących od uciążliwości sąsiednie zabudowania i montaż nowoczesnego oświetlenia ulicznego, co dopełni całokształt.
Całkowity koszt inwestycji to około 95 mln zł, z czego niemal 60 mln zł pochodzi z krajowego programu Polski Ład. Reszta, około 35 mln zł, to wkład własny miasta. Wykonawcą prac jest firma Primost Południe z Będzina. Realizacja tej ważnej inwestycji postępuje zgodnie z planem, a termin oddania wiaduktu to pierwszy kwartał 2026 roku.















Źródło: UM Częstochowy, fot. Łukasz Kolewiński/UM
 
			         
												 
															 
								 
								 
								