Strona główna Komunikacja Aplikacja „Live MPK” z nowymi udogodnieniami dla pasażerek i pasażerów miejskiej komunikacji

Administratorzy funkcjonującej w Częstochowie od października ubiegłego roku darmowej aplikacji "Live MPK" dokonali szeregu zmian w jej ustawieniach. To efekt sugestii częstochowskich pasażerów, którzy wskazywali potrzebę wprowadzenia udogodnień w niektórych aspektach.

Aplikacja „Live MPK”  pozwala pasażerowi sprawdzać przez internet najbliższe odjazdy każdej linii autobusowej obsługującej dany przystanek wraz z informacją o aktualnym opóźnieniu, pełny rozkład jazdy, umożliwia śledzenie pozycji GPS poszczególnych autobusów (aktualna pozycja pojazdu odświeża się co 10 sekund), pozwala sprawdzić, jakim typem autobusu będziemy podróżować i uzyskać informację o której godzinie dojedzie na dany przystanek.

– Zmiany jakie zostały dokonane umożliwiają prezentację informacji dotyczących planowanych zmian w komunikacji oraz aktualnej sytuacji na drogach miasta – mówi Maciej Hasik, rzecznik prasowy MPK w Częstochowie. – Oprócz tego, że komunikaty prezentowane są na stronie głównej LiveMPK, to po zmianach wyświetlają się również w widoku podglądu odjazdów z przystanku. W praktyce oznacza to, że jeśli MZDiT przesyła MPK komunikat z ważnymi informacjami na temat funkcjonowania np. linii: 67,10 i 69, to komunikat ten wyświetli się w oznaczeniu wszystkich przystanków realizowanych przez te linie. Dzięki temu wszyscy zainteresowani będą musieli się z taką informacją zapoznać. Analogicznie jeśli MZDiT poinformuje MPK, że np. przystanek „Estakada” jest zawieszony, to komunikat taki pojawi się tylko „w profilu” wybranego przystanku – wyjaśnia. 

Dzięki udogodnieniom dostęp do nadzoru nad komunikatami mają także dyspozytorzy. – W rezultacie w ciągu kilku sekund może wysłać komunikat dotyczący utrudnień, np. o zablokowanym przejeździe na ulicy, awarii sieci trakcyjnej czy czasowym wstrzymaniu ruchu tramwajów. Komunikat ten zobaczą ci, których dotyczy informacja – dyspozytor może go wysłać do konkretnego przystanku lub dla całej linii – tłumaczy Hasik.
 
MPK prosi pasażerów o przesyłanie kolejnych sugestii na temat działania aplikacji. Na ich podstawie platforma co jakiś czas będzie udoskonalana.

Więcej informacji na www.live.mpk.czest.pl.

Źródło: własne, MPK w Częstochowie

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl