Inwestycja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki komunikacyjne. Początek odcinka zlokalizowany jest około 600 m przed skrzyżowaniem z ul. Lipową w Koziegłowach, następnie biegnie przez Rzeniszów, a kończy się na styku z ukończonym już odcinkiem, około 250 m za skrzyżowaniem z ul. Świętego Floriana w Markowicach.
– W ramach inwestycji dostosujemy konstrukcję drogi do nośności 11,5 t/oś i przebudujemy skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Na istniejącym moście nad rzeką Boży Stok w Koziegłowach wymienimy warstwę ścieralną nawierzchni – wylicza Marek Prusak z GDDKiA w Katowicach. – Przebudujemy również zatoki autobusowe, wybudujemy chodniki, przepusty, kanały technologiczne. Zapewnimy kompleksowe odwodnienie drogi poprzez odbudowę i budowę rowów oraz przebudujemy i wybudujemy kanalizację deszczową. Na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego wpłynie m.in. wykonanie oświetlenia i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zredukujemy poziom hałasu poprzez budowę ekranów akustycznych w zakresie wynikającym z decyzji środowiskowej. Powstaną także urządzenia ochrony środowiska.
GDDKiA czeka na oferty do 12 sierpnia, a o wyborze najkorzystniejszej zadecyduje cena. Szczegóły przetargu dostępne są tutaj. Prace powinny zostać wykonane w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od daty zawarcia umowy (bez okresów zimowych liczonych od 16 grudnia do 15 marca).
Do 2028 roku GDDKiA chce zmodernizować całą południową część drogi krajowej nr 91 w woj. śląskim. Kierowcy korzystają już z 10 km przebudowanej drogi. Pierwszy, 5-kilometrowy odcinek Nowa Wieś – Zawada udostępniono w listopadzie 2023 r., drugi pomiędzy Markowicami a Brudzowicami w lipcu 2024 r. Na kolejnych trzech odcinkach (Częstochowa – Nowa Wieś, Siedlec Duży – Koziegłowy, Zawada – Siedlec Duży) o łącznej długości blisko 14,5 km prowadzone są prace. Dla pierwszych dwóch odcinków terminy umowne wskazują zakończenie prac jeszcze w tym roku. Jednakże wykonawca odcinka Częstochowa – Nowa Wieś złożył już roszczenia terminowe. To, czy czas realizacji inwestycji zostanie wydłużony, będzie wiadomo dopiero po rozpatrzeniu ostatecznych roszczeń terminowych wykonawcy i podpisaniu ewentualnego aneksu do umowy. Natomiast zakończenie prac dla odcinka Zawada – Siedlec Duży przypada w marcu 2026 r.




Źródło: GDDKiA Katowice