Jak informuje Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie, z uwagi na styk z czynną linią kolejową i gabaryty poszczególnych elementów konstrukcyjnych wspomniany montaż nie był łatwym procesem, ale zakończył się pełnym sukcesem.
– Mieliśmy to podzielone na etapy – tłumaczy Marcin Sosiński z firmy Primost Południe, głównego wykonawcy prac. – Pierwszy montaż belek odbył się na przęśle skrajnym na koniec stycznia. Dźwigary, które przyjechały do nas wcześniej z Luksemburga połączyliśmy za pomocą stężeń w tandem i z użyciem żurawia o dużym udźwigu zamontowaliśmy na przęsło skrajne. Następnie przy współpracy z koleją mając zabukowane wyłączenia z ruchu nastąpił pozostały montaż – dodaje.
Efekt tych skomplikowanych prac wraz z przedstawicielami firmy wykonawczej i częstochowskiego MZD nadzorował we wtorek, 19 marca w terenie prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk.

– To bardzo pokrzepiający widok, bo pokazujący w jaki sposób będzie przebiegało nowe połączenie pomiędzy Rondem Mickiewicza a ulicą Ogrodową, Krakowską i DK-91, także mieszkańcy już mogą sobie wyrobić zdanie na temat tej arterii. Bardzo ważnej arterii, bo dzięki temu połączeniu będziemy mogli łatwiej i bezpieczniej poruszać się po centrum Częstochowy – podkreśla prezydent Matyjaszczyk i dodaje: – Liczymy na to, że zmniejszy się natężenie ruchu zarówno wzdłuż linii tramwajowej, jak i również w samej II Alei, ale miejmy nadzieję, że czy to na Piłsudskiego czy na Ogrodowej także będzie mniej samochodów, bo kierowcy będą korzystać ze skrótu. Ponadto wierzymy, że dzięki tej inwestycji uda się tchnąć nowe życie w okoliczne tereny.
Przypomnijmy, że zgodnie z informacjami sprzed kilku dni – po jednej ze skrajnych stron zakresu inwestycji, na budowie nowego Ronda Mickiewicza pojawiły się pierwsze warstwy nowej nawierzchni jezdni. – Wykonawca zapowiada niebawem prace bitumiczne także po drugiej stronie torów kolejowych przy budowie połączenia nowego śladu drogi z ulicami: Krakowską i ks. Wróblewskiego – informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie.
Całość zadania ma zostać zakończona w pierwszym kwartale 2026 r. Inwestycja kosztuje ok. 95 mln zł z dofinansowaniem na poziomie 60 mln zł z programu Polski Ład. Pozostała kwota to wkład własny pochodzący z budżetu Częstochowy.


Źródło: MZD Częstochowa