– Pozwolenie otrzymaliśmy na całość przebudowy ulicy Warszawskiej, czyli od ronda Trzech Krzyży do granic miasta, ale wykonawca na razie będzie prowadził prace od ulicy Wały Dwernickiego do DK-1, gdzie powstaną dwa ronda i dobudowana zostanie jezdnia po stronie zachodniej -mówi Piotr Kurkowski, zastępca dyrektora ds. inwestycji i utrzymania MZDiT w Częstochowie. – Prace rozpoczną się również w ul. Warszawskiej od DK-1 do skrzyżowania z Batalionów Chłopskich.
Na początku wykonawca będzie wymieniał infrastrukturę podziemną. Dopiero potem rozpoczną się roboty drogowe. Jednocześnie budowane będą łącznice na DK-1, które umożliwią wjazd i zjazd z ul. Warszawskiej.
Tymczasem kończą się już prace przy budowie wiaduktu na Aniołowie. – Most jest już skończony i przeprowadzone zostały próby obciążeniowe. Trwa umacnianie skarp, następnie obiekt będzie malowany – informuje Kurkowski. – Myślę, że do końca miesiąca wiadukt powinien być otwarty dla ruchu.
Obecnie trwa przebudowa ulicy Warszawskiej od ul. Krótkiej do placu Daszyńskiego. W ramach prac wyburzona została kamienica przy ul. Garibaldiego, która utrudniała skręcanie jeżdżącym tamtędy autobusom przegubowym.
W poniedziałek, 6 października rozpocznie się drugi etap tej inwestycji.- Remont tego odcinka ul. Warszawskiej pasuje nam z układem przebudowy dróg w rejonie Starego Rynku. Wkrótce rozpoczną się prace przy ul. Nadrzecznej do ulicy Mirowskiej, a w przyszłym roku wejdziemy na drugi odcinek i przełożymy ruch na ul. Warszawską – wyjaśnia Kurkowski.
W związku z robotami drogowymi na tym odcinku od poniedziałku przez około dwa tygodnie zmieni się organizacja ruchu. – Aby ominąć ten odcinek kierowcy będą musieli wjechać w ul. Warszawską i skręcić w jednokierunkową ul. Krótką – tłumaczy Stanisław Sosnowski, zastępca dyrektora MZDiT w Częstochowie.
W ramach przebudowy ul. Warszawskiej i Rędzińskiej powstanie pięć rond, w tym dwupasmowe rondo turbinowe. które jest zaprojektowane w taki sposób, że nie przecina się ruch samochodów jadących po pasie zewnętrznym i wewnętrznym. W ciągu ul. Warszawskiej zastąpi ono skrzyżowanie z ul. Rząsawską.
Całość inwestycji będzie kosztować 55 mln 618 tys. zł. W projekcie tegorocznego budżetu zaplanowano 39 mln zł na ten cel. 85 proc. kosztów mają pokryć środki unijne.
Źródło: własne