PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały 25 marca w Częstochowie umowy na rewitalizację ponad 180 km torów na terenie naszego województwa. Pierwsza dotyczy kompleksowej modernizacji trasy kolejowej Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa. Inwestycja wartości 439 mln zł pozwoli na przywrócenie pociągom pasażerskim na tym odcinku prędkości 120 km/h.
Jeszcze bardziej interesująca z perspektywy Częstochowy zdaje się druga inwestycja. Chodzi o modernizację linii kolejowej na trasie Częstochowa Stradom – Fosowskie, o wartości 323 mln zł.
– Inwestycja pozwoli na znaczne podniesienie poziomu usług przewozowych, a także skrócenie czasu przejazdu i poprawę bezpieczeństwa – mówi Piotr Maleprzak, pełnomocnik zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak zapowiada Maleprzak, w połowie 2015 roku, gdy inwestycja zostanie zrealizowana, przejazd pociągiem Pendolino z Warszawy przez Częstochowę i Opole do Wrocławia ma trwać zaledwie 3,5 godz. Ze stolicy ekspres ma pędzić Centralną Magistralą Kolejową z prędkością 200km/h do Włoszczowy. Stamtąd przez Częstochowę do Opola, Pendolino ma jechać 120km/h, aby na odcinku Opole-Wrocław przyspieszyć do 160 km/h. Z kolei przejazd z Częstochowy do Warszawy z wykorzystaniem CMK ma zajmować 1h55 min. Jak zapowiadają przedstawiciele PKP, Pendolino zatrzymujące się na stacji Częstochowa Stradom ma pomóc ożywić ją i przywrócić jej dawne znaczenie.