Chiński koncern Hisense, jeden z czołowych producentów elektroniki użytkowej i sprzętu AGD, został nowym sponsorem głównym Rakowa Częstochowa. Podpisana w piątek, 7 lutego umowa będzie obowiązywać przez najbliższe 2,5 roku.
fot. Jakub Ziemianin/Raków Częstochowa
- To jest bardzo znaczący moment w nowożytnej historii klubu z wielu względów. To historyczna zmiana, dlatego że całe sukcesy Rakowa w ostatnich latach związane są z firmą x-kom, która pozostaje dalej sponsorem głównym Rakowa, jeśli chodzi o jej zaangażowanie. Jednak zmiana na globalną markę, która ma dziesiątki miliardów euro obrotu i decyduje się zostać partnerem Rakowa, świadczy o naszej sile - mówi Piotr Obidziński, prezes Rakowa. - To wielki zaszczyt dla Rakowa, ale też wielkie zobowiązanie. Raków jest częścią grupy, która rośnie, poszerza się, ma wielkie plany związane z partnerstwami i to wszystko jest bardo synergiczne. Wszystkie partnerstwa, które mamy na strojach, są oparte na oczekiwaniu wobec Rakowa dostarczania wartości biznesowej. Hisense wierzy, że wspólnie zawojujemy rynek polski, ale też wierzy, że wspólnie wejdziemy do Europy i wspólnie ją zwojujemy.
W ramach współpracy logotyp firmy pojawi się m.in. na przodzie koszulek pierwszego zespołu (w miejsce logo firmy x-kom pozostającej sponsorem głównym), a także będzie widoczny w różnych formach komunikacji z kibicami, zarówno fizycznie, jak i w mediach elektronicznych.
- Bardzo mi miło być tutaj, w tym ważnym momencie rozpoczęcia współpracy, sponsoringu i partnerstwa pomiędzy Rakowem Częstochowa i naszą grupą - mówi Jan Stern, prezes Hisense Polska. - Liczymy, że będą europejskie puchary i nie tylko. Z takim nastawieniem zaczynamy współpracę. Jesteśmy na początku czegoś nowego i wielkiego. Wierzymy w Raków jako klub i to, co robimy na rynku światowym i europejskim chcemy realizować na rynku polskim. Obie firmy mają bardzo zbliżone wartości i przekonania biznesowe. Jestem przekonany, że nasza współpracy przyniesie wiele wspólnych sukcesów i wszyscy będziemy się rozwijać, jak cała liga polska.
Hisense jest jednym z wiodących globalnych producentów urządzeń gospodarstwa domowego i elektroniki użytkowej. Oferta marki obejmuje zarówno urządzenia multimedialne (ze szczególnym uwzględnieniem telewizorów Smart TV), urządzenia domowe oraz inteligentne technologie i systemy. Dynamiczny rozwój Hisense w ostatnich latach sprawił, że marka jest już obecna w ponad 160 krajach na świecie, gdzie w większości segmentów czy kategorii produktowych zajmuje wiodące pozycje rynkowe.
Hisense to globalny sponsor sportu, m.in. Oficjalny Sponsor Mistrzostw Świata FIFA Katar 2022, Oficjalny Partner Klubowych Mistrzostw Świata FIFA 2025, Główny Sponsor reprezentacyjnych rozgrywek UEFA, m.in. UEFA EURO 2024, a także Ligi Narodów. Ponadto Hisense jest aktualnie oficjalnym partnerem takich klubów jak Real Madryt czy PSG. W przeszłości firma sponsorowała klub Aston Villa FC, a także zespoły Formuły 1: Lotus F1 Team i Red Bull Racing.
Źródło: własne, www.rakow.com |