Serwis wCzestochowie.pl wykorzystuje na swoich stronach pliki cookies (tzw. ciasteczka) w celach reklamowych i statystycznych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować serwis oraz jego zawartość informacyjną do potrzeb naszych użytkowników. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie przez nas plików cookies na twoim urządzeniu, możesz je wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej o tym jak wyłączyć ciasteczka odwiedź stronę pomocy technicznej swojej przeglądarki internetowej.
Piątek, 29 marca 2024
Imieniny obchodzą: Amalia, Wiktoryn
(min. 5 znaków)
AktualnościEdukacjaFelietonyGospodarkaKomunikacjaKościółKultura i rozrywkaMiastoPolicjaRegionSportZdrowie
Komunikacja
W wakacje ruszy przebudowa torowiska w centrum Częstochowy (zdjęcia, wideo)
SAS 04.06.2020 14:21

W lipcu ma ruszyć przebudowa najtrudniejszego odcinka torów tramwajowych w Częstochowie - od Ronda Mickiewicza do alei Jana Pawła II (skrzyżowania z ul. Jasnogórską). Będzie on wykonywany w technologii tzw. zielonego torowiska, pierwszego tego rodzaju w mieście.


fot. mat. prasowe NDI

Wykonawca prac – konsorcjum, którego liderem jest sopocka firma NDI, zrealizowało i udostępniło do ruchu już dwa odcinki przebudowywanych torów: tzw. odcinek piąty z pętlą na południu Częstochowy, oraz odcinek czwarty przy wyjeździe z zajezdni MPK.

 - „Aktualnie na pętli Kiedrzyńska realizujemy roboty torowe polegające na rozbiórce istniejącego torowiska i budowie konstrukcji nowego. W międzyczasie wykonujemy fundamenty pod słupy trakcyjne – mówi Łukasz Susło, dyrektor kontraktu z firmy NDI. - Zrealizowaliśmy i udostępniliśmy już dla pasażerów odcinek wraz z pętlą na południu Częstochowy oraz odcinek czwarty przy wyjeździe z zajezdni MPK. Na południu Częstochowy realizujemy dwa odcinki tzw. odcinek pierwszy wraz z pętlą na Fieldorfa oraz odcinek drugi od alei Jana Pawła II do ulicy Kiedrzyńskiej.

Inwestycja jest realizowana na istniejącym stanie układu torowego z podziałem na odcinki, tj.: 1, 2, 3, 4, 5a, 6. Obejmuje wymianę starych elementów torowiska na nowe, ale to też przebudowa liniowej infrastruktury tramwajowej wraz z siecią trakcyjną, sterowaniem, okablowaniem linii tramwajowej, przejazdami kołowymi (samochodowymi) i małą architekturą.

Kontrakt realizowany jest w formule „projektuj i buduj”. Część odcinków jest podzielona na pododcinki, dla których wykonawca musi uzyskać osobne decyzje administracyjne pozwalające na realizacje prac.  Roboty torowe poprzedzone były pracami związanymi z przebudową infrastruktury podziemnej, która kolidowała z inwestycją. Wyzwaniem była i jest praca w ścisłym centrum miasta, tak aby w jak najmniejszym stopniu utrudnić życie mieszkańców Częstochowy.

- Firma NDI i podwykonawcy wykonują gigantyczne prace na terenie miasta, podejmując się tak naprawdę budowy nowej linii tramwajowej w starym śladzie pomiędzy południem i północą miasta – mówi Maciej Hasik, rzecznik MZDiT i MPK w Częstochowie. - Dzięki temu możliwe jest wykorzystanie mocy przerobowych innej firmy realizującej kontrakt w ramach tego zadania – bydgoskiej Pesy, która wyprodukuje dla Częstochowy w sumie dziesięć nowoczesnych tramwajów Twist 2.0 - Jest szansa, że kiedy ten największy w historii miasta kontrakt tramwajowy zostanie zrealizowany, to tramwaj przestanie być tylko elementem miejskim, a stanie się modnym, bezpiecznym, komfortowym środkiem lokomocji i że częstochowianie pokochają go na nowo.

Przypomnijmy, że na realizację obu zadań Częstochowa pozyskała 144 mln zł dofinansowania z UE. Łącznie modernizacja torowiska i zakup dziesięciu tramwajów Twist drugiej generacji (jeden jeździ już po Częstochowie) to koszt 204 mln zł. Sama przebudowa linii tramwajowej pochłonie 115 mln zł. Planowana data zakończenie robót to 31 stycznia 2021 roku.

Materiał filmowy z przebiegu prac można obejrzeć tutaj.

Źródło: własne, NDI

Galeria
Przebudowa starej linii tramwajowej
mat. prasowe NDI 04.06.2020 14:17
Facebook Twitter Google Digg LinkedIn Reddit
Edukacja
28.03 14:21 DPS na Wyczerpach z salą...
28.03 14:15 W Częstochowie debatowali w...
27.03 13:24 Częstochowscy licealiści...
26.03 14:49 W Częstochowie powstanie...
Felietony
22.09 09:11 Felieton. Życie nie jest...
12.09 11:41 Pani z klasą
25.09 10:07 Nauczyciel na celowniku
07.08 15:02 Częstochowa zdobyła...
Gospodarka
29.03 14:07 ZGM TBS przygotowuje się do...
29.03 07:45 Na śniadaniu m.in. o...
25.03 17:07 Jest porozumienie w sprawie...
22.03 14:51 Częstochowscy radni apelują...
Komunikacja
29.03 14:45 MPK uruchomi nową linię...
29.03 12:15 Aleja Wojska Polskiego. Od...
29.03 08:55 Wiceminister infrastruktury...
28.03 16:32 Kolejna potężna inwestycja...
Kościół
11.01 11:15 Najładniejsze choinki...
07.01 11:21 Kibice z całej Polski modlili...
07.01 11:14 Orszak Trzech Króli...
26.12 15:08 Wieczernikowe choinki czekają...
Kultura i rozrywka
26.03 12:02 W Częstochowie wręczono...
26.03 09:29 Miasto ogłosiło konkurs na...
19.03 15:11 Gratka dla fanów horroru
19.03 09:26 Częstochowski teatr...
Miasto
29.03 11:04 Straż Miejska radzi jak...
28.03 12:11 Park Wodny Częstochowa czynny...
28.03 11:08 Ewelina Balt: Musimy mieć...
28.03 10:11 Częstochowska Straż Miejska...
Policja
29.03 12:09 Pijana matka przewoziła autem...
29.03 10:11 Śmiertelny wypadek w...
28.03 14:24 Zderzenie czterech pojazdów...
28.03 14:09 Poszukiwany listem gończym za...
Region
15.03 10:16 W Olsztynie doświetlają...
11.03 11:02 Akcja ratunkowa Jurajskiego...
27.02 12:07 Zespół pałacowo-parkowy w...
16.02 10:36 Olsztyn i Janów znów...
Sport
29.03 13:14 Sportowa sobota w...
28.03 08:21 Porażka Włókniarza w drugim...
27.03 15:31 Częstochowscy sportowcy,...
27.03 10:15 Rusza sezon letni na boiskach...
Zdrowie
27.03 12:35 Konsultacja z pediatrą...
26.03 10:11 In vitro w Częstochowie....
25.03 10:55 W szpitalu w Blachowni...
19.03 11:50 Miasto rusza z nowym programem...
Najpopularniejsze
© 2024 Copyright wczestochowie.pl