Generalna Dyrekcja Krajowych i Autostrad poinformowała, że jeszcze w tym miesiącu konsorcjum Strabagu, Budimexu i Budpolu planuje zakończenie układania warstwy nawierzchni betonowej na obwodnicy Częstochowy w ciągu autostrady A1. Nie wiadomo jednak, czy w tym roku droga zostanie oddana do użytku. Sprawę komplikuje fakt, że w przetargu na wykonanie barier ochronnych odwołała się jedna z firm.
fot. GDDKiA Katowice
Pogoda jest sprzymierzeńcem drogowców, dlatego prace przy układaniu nawierzchni betonowej na autostradowej obwodnicy Częstochowy postępują w szybkim tempie. Do końca października wykonawca inwestycji zrealizował już ponad 90 proc. prac.
- Łącznie ułożono 291 074 m2 nawierzchni z betonu cementowego oraz 276 255 m2 nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej - informuje GDDKiA. - Oprócz tego finalizowane są prace pozostałych asortymentów robót, takich jak uciąglenie trasy głównej na obiektach i przejazdach tymczasowych, humusowanie i obsianie skarp oraz pasa rozdziału. Wykonywane są pobocza oraz układanie ścieku przykrawędziowego, umocnienia skarp, rowów i ścieków. Wykonawca montuje słupy ekranów akustycznych i ustawia bariery ochronne. Na pozostałych drogach nadal trwa układanie warstw konstrukcyjnych, montaż barier i poręczy ochronnych dla pieszych, wykonywane są prace brukarskie, humusowanie i profilowanie skarp i rowów wraz z obsiewem, a także kontynuowane są pozostałe roboty rozbiórkowe.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała także umowę na wykonanie oznakowania poziomego i pionowego na autostradzie A1 od węzła Rząsawa do węzła Blachownia wraz jej z włączeniem do drogi krajowej DK1. Inwestycję zrealizuje firma GZD z Jonkowa za kwotę 22,8 mln zł. Okres jej realizacji podzielono na dwa etapy. W ciągu dwóch miesięcy od podpisania umowy mają być wykonane prace związane z udrożnieniem ruchu na trasie (z dopuszczalnym zastosowaniem oznakowania poziomego cienkowarstwowego). Całkowite zakończenie umowy, uwzględniające docelowe oznakowanie poziome grubowarstwowe, przypada na 30 czerwca 2020 r.
Wcześniej GDDKiA podpisała umowę na montaż ogrodzenia w ciągu A1. Wykonawca ma zakończyć prace również w terminie dwóch miesięcy od podpisania umowy.
19 października GDDKiA wybrała wykonawcę montażu barier ochronnych. Inwestycję ma zrealizować Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe Prowerk z Krakowa za kwotę 14,5 mln zł. 29 października wpłynęło jednak odwołanie od wyniku przetargu.
GDDKiA ogłosiła także przetarg na montaż ekranów akustycznych na dwunastu obiektach mostowych. Termin składania ofert w tym postępowaniu wyznaczono na 14 listopada. W najbliższym czasie zostanie ogłoszone kolejne postępowania przetargowe, dotyczące montażu ekranów akustycznych wzdłuż jezdni autostrady.
Źródło: GDDKiA Katowice |