Trwa budowa węzłów przesiadkowych przy trzech częstochowskich dworcach. Przy ul. Piłsudskiego stawiane są już konstrukcje zadaszenia peronów.
Budowa węzłów przesiadkowych przy dworcach PKP Częstochowa Główna, PKP Stradom i PKP Raków to jedna z najbardziej strategicznych inwestycji realizowanych w mieście w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie". Kosztem blisko 69 mln zł (27,5 mln zł stanowią środki unijne) przebudowywane są układy drogowe wokół dworców i aranżowany jest przyległy teren.
- Przy ul. Piłsudskiego stawiane są pierwsze konstrukcje związane z zadaszeniem peronów przyszłego węzła. Ponadto trwają uzgodnienia i planowane są prace dotyczące zabezpieczenia elementów stanowiących pozostałości po historycznym dworcu - opowiada o postępach prac Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie. - Na Stradomiu oprócz prac budowlanych wokół dworca coraz bardziej zaawansowane są prace przy budowie drogi rowerowej, podobnie w ciągu al. Pokoju. Sieć nowych i przebudowanych ciągów pieszo – rowerowych połączy wszystkie trzy dworce (łącznie kilkanaście kilometrów).
Nietrudno zauważyć, że postępy prac przy dworcach są różne. Najbardziej zaawansowane są te przy ul. Piłsudskiego. - Specyfika prac przy poszczególnych placach budowy jest różna, dlatego nie możemy sugerować się tym, że przebiegają one w różnym tempie z różnym obłożeniem zasobów ludzkich i technicznych wykonawcy - tłumaczy Hasik. - Firma wykonująca zadanie jest zobowiązana terminem granicznym oddania wszystkich trzech centrów przesiadkowych z końcem lata 2020 roku.
W trakcie prac pojawiają się utrudnienia i zmiany w trasach komunikacji miejskiej. Są one na bieżąco zamieszczane w zakładkach „Utrudnienia w ruchu” oraz „Publiczny transport zbiorowy” na stronie www.mzd.czest.pl. Dodatkowo stałych informacji osobiście i na tablicach ogłoszeń wokół placów budowy udzielają okolicznym mieszkańcom i przedsiębiorcom pracownicy wykonawcy prac.