Pracownicy Urzędu Miasta Częstochowy dostarczają mieszkańcom decyzje dotyczące podatku od nieruchomości rolnego i leśnego na 2018 rok.
fot. PL
Decyzje podatkowe - jako odrębną przesyłkę - otrzymują wszyscy współwłaściciele danej nieruchomości, niezależnie od tego ilu ich jest. Zgodnie z uzasadnieniem zawartym w każdej decyzji, w przypadku gdy nieruchomość stanowi współwłasność kilku podmiotów, to obowiązek podatkowy ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach. Oznacza to, że jeżeli jeden ze współwłaścicieli zapłaci cały podatek, to zobowiązanie podatkowe wygasa zarówno w stosunku do niego, jak i pozostałych osób. Natomiast współwłaściciele mogą ustalić między sobą inny podział kwoty podatku, np. proporcjonalnie do posiadanych udziałów w nieruchomości. W przypadku nieruchomości wspólnej, sposób rozliczeń z tytułu podatku pomiędzy poszczególnymi osobami leży już w gestii współwłaścicieli. Zapłata podatku w pełnej kwocie wynikającej z decyzji będzie uznana za wygaśnięcie zobowiązania podatkowego wobec wszystkich współwłaścicieli.
Decyzje podatkowe doręczane są mieszkańcom Częstochowy przez pracowników Urzędu Miasta - bezpośrednio na adres zamieszkania.
Przypominamy, że w związku ze zmianą banku obsługującego miasto, zmianie uległy numery indywidualnych rachunków bankowych, na które należy dokonywać wpłat podatku. Numer ten jest umieszczony na każdej decyzji.
Magistrat informuje również, że w decyzjach w lewym górnym rogu umieszczony jest kod wielowymiarowy 2D, który umożliwia zapłatę podatku w kasach automatycznych (wpłatomatach), znajdujących się w głównych budynkach Urzędu Miasta, bez konieczności ręcznego wpisywania danych identyfikacyjnych podatnika i nieruchomości. Dokonując wpłaty za pomocą kodu 2D, należy go tylko zeskanować na czytniku i uzupełnić kwotę wpłaty.
Urząd Miasta przypomina też, że o wszelkich zmianach mających wpływ na wysokość podatku należy informować Wydział Podatków i Opłat Urzędu Miasta Częstochowy (w terminie 14 dni od daty zaistnienia zmiany). Dotyczy to także zmian właścicieli lub współwłaścicieli nieruchomości.
Jeżeli kwota podatku nie przekracza 100 zł, płatność należy uregulować jednorazowo w terminie pierwszej raty, a więc do 15 marca 2018 r. Od nieterminowo dokonanych wpłat naliczane są ustawowe odsetki.
Źródło: UM Częstochowy |