Serwis wCzestochowie.pl wykorzystuje na swoich stronach pliki cookies (tzw. ciasteczka) w celach reklamowych i statystycznych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować serwis oraz jego zawartość informacyjną do potrzeb naszych użytkowników. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie przez nas plików cookies na twoim urządzeniu, możesz je wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej o tym jak wyłączyć ciasteczka odwiedź stronę pomocy technicznej swojej przeglądarki internetowej.
Piątek, 19 kwietnia 2024
Imieniny obchodzą: Adolf, Leon
(min. 5 znaków)
AktualnościEdukacjaFelietonyGospodarkaKomunikacjaKościółKultura i rozrywkaMiastoPolicjaRegionSportZdrowie
Miasto
Petenci wysoko oceniają częstochowskich urzędników
SAS 12.01.2017 15:03

Częstochowianie są zadowoleni z obsługi w Urzędzie Miasta - wynika z kolejnego badania satysfakcji interesantów. Wysokie, a nawet bardzo wysokie noty wystawiło aż 79,75 proc. respondentów.


Fot.PL

Coroczne badanie ma na celu wskazanie poziomu zadowolenia mieszkańców z usług Urzędu Miasta Częstochowy. W najnowszym – przeprowadzanym przez ankieterów od 1 czerwca do 30 września 2016 na grupie 400 osób – respondenci odpowiadali na 11 pytań.

Ogólny poziom usług świadczonych przez Urząd Miasta Częstochowy ankietowani ocenili jako bardzo dobry i dobry. Bardzo wysoko oceniło urząd 47,5 proc., ankietowanych, a raczej wysoko 32,25 proc. (łącznie 319 osób). Ten trend utrzymuje się już od kilku lat. Raczej niskie i bardzo niskie oceny wystawiło urzędowi zaledwie 4 proc. respondentów (16 osób).  

Ważną część ankiety stanowiła ocena poszczególnych elementów obsługi interesanta. Dotrzymywanie określonych terminów bardzo wysoko i raczej wysoko oceniła zdecydowana większość respondentów – 84,5 proc. wskazań. Tylko 3 proc. ankietowanych oceniło ten aspekt pracy urzędu raczej nisko i bardzo nisko.

Respondenci bardzo dobrze ocenili ogólne zainteresowanie rozwiązaniem zaistniałego problemu ze strony urzędników – łącznie 87 proc. bardzo wysokich i raczej wysokich ocen. Raczej nisko i bardzo nisko to zainteresowanie oceniło 3 proc. biorących udział w badaniu.

90,75 proc. ankietowanych bardzo wysoko i raczej wysoko oceniło staranność pracowników magistratu. Raczej niskie i niskie noty za staranność pochodziły zaledwie od 1,75 proc. interesantów.  

Udzielanie informacji przez pracowników urzędu docenione zostało przez ogromną większość respondentów, dając łącznie 94,25 proc. bardzo wysokich i raczej wysokich ocen. Tylko 1,25 proc. wskazań dotyczyło odpowiedzi ,,raczej nisko” i ,,bardzo nisko.”

W 92,25 proc. bardzo wysoko i raczej wysoko ankietowani ocenili chęć pracowników do udzielenia pomocy; raczej nisko i bardzo nisko – jedynie w 1,75 proc.

Równość w traktowaniu interesantów przez miejskich urzędników została oceniona bardzo wysoko i raczej wysoko w 90,5 proc. Dwa procent to odsetek ocen raczej niskich i bardzo niskich.

69,5 proc. bardzo wysokich i wysokich ocen odnosiło się do czasu oczekiwania na załatwienie sprawy w Urzędzie Miasta. 11,5 proc. oceniło ten element obsługi interesantów ,,raczej nisko” lub ,,bardzo nisko.”

Uprzejmość urzędników znalazła uznanie w postaci bardzo dobrych i raczej dobrych ocen aż u 94,75 proc. respondentów. Tylko 1 proc. respondentów był odmiennego zdania, przyznając tu oceny raczej niskie lub bardzo niskie.

Ankietowani ocenili wiedzę pracowników magistratu bardzo wysoko i raczej wysoko w 93,5 proc.; oceny ,,raczej nisko” nie przekroczyły nawet 1 proc.  

Poświęcanie uwagi indywidualnemu klientowi bardzo wysoko i raczej wysoko oceniło 93 proc. respondentów; raczej nisko i bardzo nisko – 1,25 proc.

Warto odnotować, że ankietowani zapytani o sugestie mogące poprawić stopień ich zadowolenia z usług Urzędu Miasta najczęściej odpowiadali, że są zadowoleni z dotychczasowego korzystania z tych usług.

Wśród ankietowanych kobiety stanowiły 50,25 proc., a mężczyźni 49,75 proc. Najwięcej osób legitymowało się wykształceniem średnim – 41,5 proc., a kolejną co do liczebności grupą były osoby z wykształceniem wyższym – 33 proc.

Źródło: UM Częstochowy

Facebook Twitter Google Digg LinkedIn Reddit
Edukacja
19.04 13:16 Poznawali wydziały i...
18.04 13:07 Kilka tysięcy...
17.04 13:55 Miejskie dotacje dla dwóch...
16.04 10:24 Sukces studentki UJD. Została...
Felietony
22.09 09:11 Felieton. Życie nie jest...
12.09 11:41 Pani z klasą
25.09 10:07 Nauczyciel na celowniku
07.08 15:02 Częstochowa zdobyła...
Gospodarka
19.04 12:07 Z hali przy Filomatów...
18.04 14:14 Środki z KPO dla kilku branż...
18.04 13:31 Raport NIK. PiS niszczył...
17.04 11:18 ZGM TBS wyremontuje w tym roku...
Komunikacja
19.04 11:18 Ostatni akcent budowy...
18.04 10:21 Połączenie ul. Równoległej...
16.04 14:41 Budowa przedłużenia ulicy 1...
16.04 12:12 Dodatkowy tramwaj po meczu...
Kościół
11.01 11:15 Najładniejsze choinki...
07.01 11:21 Kibice z całej Polski modlili...
07.01 11:14 Orszak Trzech Króli...
26.12 15:08 Wieczernikowe choinki czekają...
Kultura i rozrywka
15.04 09:11 Cyrk Olimpik z...
12.04 13:21 Miejski Dom Kultury...
05.04 22:55 Tłumy na Wiosennych...
04.04 13:12 Stypendia artystyczne...
Miasto
19.04 15:30 W niedzielę druga tura...
19.04 14:49 Wyrzucał śmieci obok...
19.04 11:11 Minister Agnieszka...
18.04 11:09 Posprzątaj po swoim psie. ZGM...
Policja
18.04 12:04 W Częstochowie przeprowadzili...
18.04 11:48 "Opiekun" amstaffa z...
18.04 09:12 Żebrała o pieniądze, była...
16.04 12:35 W Częstochowie pięcioro na...
Region
15.03 10:16 W Olsztynie doświetlają...
11.03 11:02 Akcja ratunkowa Jurajskiego...
27.02 12:07 Zespół pałacowo-parkowy w...
16.02 10:36 Olsztyn i Janów znów...
Sport
19.04 14:39 W plenerze o historii Rakowa...
19.04 14:14 Transfer medyczny w Rakowie....
19.04 09:29 W niedzielę pierwszy domowy...
18.04 09:52 Raków podejmuje w piątek...
Zdrowie
19.04 08:06 Wspólna wizyta marszałka...
18.04 14:53 Bezpłatne zabiegi...
12.04 11:44 Bezpłatna mammografia w maju...
09.04 10:11 Szpital na Parkitce inwestuje...
Najpopularniejsze
© 2024 Copyright wczestochowie.pl