fot. MPK w Częstochowie
Lada dzień mają zakończyć się główne prace torowe i sieciowe przy przebudowie starej linii tramwajowej pomiędzy Północą a Rakowem. To umożliwi rozpoczęcie testów obciążeniowych na nowej trasie z wykorzystaniem tramwajów. Jak informuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, start przejazdów testowych zaplanowano na środę, 25 sierpnia. Mają one potrwać do końca miesiąca.
- Wszystkie testy odbędą się bez pasażerów - mówi Maciej Hasik, rzecznik MZD i MPK w Częstochowie. - Prosimy o niepróbowanie wsiadania do tramwajów testowych zatrzymujących się w okolicy przystanków. Obsługa komunikacyjna do odwołania odbywać się będzie autobusami za tramwaj.
Jednym z ostatnich elementów wieńczących prace torowe było układanie zielonego torowiska na odcinku śródmiejskim w ciągu al. Kościuszki pomiędzy ulicą Jasnogórską a Aleją Najświętszej Maryi Panny.
W poniedziałek, 23 sierpnia do użytku oddany został nowy budynek punktu obsługi pasażera usytuowany na terenie pętli tramwajowej przy ul. Fieldrofa – Nila w dzielnicy Północ. Znajdują się w nim dwa okienka kasowe umożliwiające transakcje bezgotówkowe i sanitariaty dostępne także dla pasażerów. Całość dostosowana jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Punkt będzie otwarty w dni powszednie w godzinach 6-19.30, a w soboty w godzinach 8-16.
- Cieszę się, że w ramach przebudowy starej linii tramwajowej zostały wykonane nie tylko prace torowe i trakcyjne, ale także te związane z zapleczem dedykowanym m.in. obsłudze pasażerów. To bardzo istotne, by punkty obsługi klienta MPK, tak jak ten nowy na Północy, były komfortowe, funkcjonalne i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dostępność do takich miejsc i możliwości zakupu biletów MPK jest kluczowa po pandemicznych ograniczeniach, kiedy na nowo chcemy zachęcić mieszkanki i mieszkańców do korzystania z publicznego transportu zbiorowego – powiedział prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk.
MPK tłumaczy, że termin ponownego uruchomienia stałej komunikacji tramwajowej w całym mieście uzależniony jest od wyników testów obciążeniowych. Ponadto zarówno przy budynkach zaplecza, jak i przy linii tramwajowej do końca września potrwają prace wykończeniowe, roboty związane z instalacją zieleni, budową małej architektury, niezbędnymi odtworzeniami i sprzątaniem w obrębie placów budowy.
Największa w historii częstochowskiego MPK inwestycja tramwajowa realizowana jest w ramach programu Lepsza Komunikacja w Częstochowie. Łączny koszt tego kontraktu wraz zakupem 10 nowoczesnych tramwajów wyniósł 204 mln zł. Zadanie zostało dofinansowane ze środków UE kwotą 144 mln zł. Źródło: MPK w Częstochowie |