fot.PL
Pierwszy z dziesięciu nowoczesnych tramwajów Twist 2.0 dotarł z bydgoskiej firmy Pesa do zajezdni Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Transport wielkogabarytowy specjalistycznym sprzętem na dystansie ponad 350 km odbył się bez większych przeszkód - informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT i MPK w Częstochowie. - Pojazd po pierwszym przejeździe próbnym w nocy jest przygotowywany do dalszych testów, które będą odbywać się bez pasażerów. Według zapewnień specjalistów producenta obecnych na miejscu, tramwaj będzie gotowy do obsługi pasażerskiej w okolicach maja. W wakacje mają też dotrzeć do Częstochowy pozostałe zamówione składy.
Tramwaje Twist 2.0 będą jednymi z najnowocześniejszych w Europie z szeroką paletą udogodnień jezdnych, jak i pełną klimatyzacją, monitoringiem, cyfrową informacją dla pasażerów, biletomatami itp.
Nowe tramwaje dla Częstochowy, których produkcja i dostawa wyniesie ok. 90 mln zł, to jeden z dwóch elementów największego w historii MPK tego typu projektu. Druga część to budowa nowej linii w starym śladzie między Rakowem a Północą (koszt ok. 114 mln zł).
- Tegoroczna dostawa 10 nowych składów tramwajowych w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie" pozwoli nam na największą od dekad modernizację taboru tramwajowego. W połączeniu z siedmioma Twistami, które jeżdżą już od kilku lat po naszym mieście, nowoczesne tramwaje będą stanowiły zdecydowaną większość składów obsługujących linie tramwajowe w Częstochowie. Wierzymy, że pod względem technicznym i funkcjonalnym będą to pojazdy światowej klasy. Dzięki nim oraz przebudowie linii tramwajowej powinniśmy już niedługo poruszać się tramwajem po Częstochowie zdecydowanie bardziej komfortowo, szybciej i bezpieczniej – zapowiada prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk.
Na obie inwestycje miasto pozyskało 144 mln zł unijnego dofinansowania.
Źródło: własne, MPK w Częstochowie |