fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad unieważniła przetarg na realizację prac niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie autostradowej obwodnicy Częstochowy. GDDKiA unieważniła przetarg pn. „Kontynuacja robót związanych z budową autostrady A1 na odcinku węzeł Rząsawa – węzeł Blachownia w zakresie oddania do ruchu ciągu głównego autostrady” z powodu braku ofert. Przedstawiciele inwestora zapewniają jednak, że termin oddania do użytku obwodnicy (15 grudnia) nie jest zagrożony.
- Niezwłocznie podejmiemy działania mające na celu uruchomienie kolejnego postępowania, w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wyłonienia wykonawcy na realizację tych robót - zapowiada GDDKiA.
Postępowanie będzie dotyczyć elementów niezbędnych do oddania do użytkowania ciągu głównego A1 i włączenia A1 w istniejący ślad DK1. Zakres tego zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie i zainstalowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym: oznakowania poziomego grubowarstwowego, oznakowania pionowego wraz ze słupkami, podporami kratowymi, bramownicami, słupków prowadzących oraz znaków kilometrowych i hektometrowych, barier ochronnych betonowych i stalowych, osłon energochłonnych, ogrodzenia dróg i zbiorników w tym furtek, bram i ogrodzeń naprowadzających dla płazów, oświetlenia dróg – węzeł Częstochowa Północ ekranów akustycznych, opracowanie i zatwierdzenie tymczasowej docelowej organizacji ruchu dla ciągu głównego autostrady wraz z włączeniem węzła Częstochowa Północ do istniejącej DK1.
Obecnie na terenie budowy A1 trwa profilowanie i humusowanie skarp oraz wykonywane są roboty ziemne: wykopy i nasypy na wszystkich dostępnych frontach, również na drogach poprzecznych. Rozebrano niespełniające wymagań technicznych i kontraktowych warstwy podbudowy z kruszywa i warstwy technologicznej, a na odcinkach wykopowych wykonywane jest ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego cementem oraz warstwa mrozoochronną.
Jednocześnie tam, gdzie jest już to możliwe, wykonywane są podbudowy: warstwy technologicznej z dwóch niezależnych mieszalników, oraz podbudowy z kruszywa łamanego. Układana jest również podbudowa z chudego betonu i nawierzchnia z betonu cementowego. Beton do dwóch zespołów układających nawierzchnie dostarczany jest z dwóch wytwórni. Przystąpiono do robót konstrukcyjnych i wykończeniowych na wszystkich obiektach (zasypki przyczółków, układanie izolacji, wykonanie kap chodnikowych, płyt przejściowych, montaż desek gzymsowych, umocnienie stożków). Rozpoczęto również roboty brukarskie na drogach poprzecznych. Niezależnie wykonywane są roboty branżowe na sieciach wodociągowych, kanalizacji deszczowej oraz zbiornikach retencyjnych.
Źródło: GDDKiA |