Budowa węzłów przesiadkowych przy trzech częstochowskich dworcach idzie pełną parą. Najbardziej zaawansowane są prace przy ul. Piłsudskiego.
-Zaawansowanie prac jest na poziomie ponad 30 procent. Obecnie roboty wyprzedzają założenia i plan, ale przez wzgląd na specyfikę terenu za wcześnie, aby mówić o zakończeniu inwestycji przed terminem - mówi Piotr Kurkowski, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie. - Obecnie trwają prace głównie przy budowie ścieżek rowerowych. Przy ulicy Piłsudskiego wznoszone są konstrukcje wsporcze pod zadaszenie węzła.
MZDiT zamierza również wykonać projekt zabezpieczenia niszczejącego muru biegnącego wzdłuż ulicy Piłsudskiego, który pozostał po wyburzeniu starego dworca w latach 70. ubiegłego wieku. - Jesteśmy w stałym kontakcie z kierownikiem wojewódzkiego konserwatora zabytków - zapewnia Kurkowski. Wykonamy projekt zabezpieczenia muru. Uspokajam, że na razie niczego nie będziemy rozbierać.
Budowa węzłów przesiadkowych przy dworcach PKP Częstochowa Główna, PKP Stradom i PKP Raków to jedna z najbardziej strategicznych inwestycji realizowanych w mieście w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie". Jej efektem będzie poprawa estetyki i dostępności komunikacyjnej terenów przy dworcach kolejowych. Wybudowane zostaną parkingi i infrastruktura dla poszczególnych środków transportu, rozbudowana i uzupełniona będzie sieć dróg rowerowych – powstanie bądź zostanie przebudowanych kilkanaście kilometrów dróg łączących dworce, przy których powstają węzły.
Koszt inwestycji to 69 mln zł, z czego 27,5 mln zł stanowią środki unijne. Termin jej zakończenia wyznaczono na połowę czerwca 2020 roku.