Fot.PL
Trwają prace związane z wielką przebudową torowiska między Rakowem a Północą. Roboty prowadzone są na razie na jednym z sześciu odcinku - od estakady do pętli PKP Raków. - Zaangażowanie prac na tym odcinku wynosi ok. 50 procent - informuje prezes MPK Mariusz Sikora. - Po zakończeniu przebudowy tej części torowiska chcemy w okresie wakacyjnym wykonać rozjazdy przy zajezdni. W międzyczasie będą trwały prace związane z budową podstacji na zajezdni. Po wakacjach powinniśmy uzyskać kolejne pozwolenia na budowę, aby jeszcze w tym roku rozpocząć prace na odcinkach od pętli Fieldorfa-Nila do pętli przy ul. Kiedrzyńskiej oraz do al. Jana Pawła II.
Gruntowny remont torowiska i sieci trakcyjnej od ul. Fieldorfa-Nila do pętli w al. Pokoju zostanie wykonany na odcinku 13,8 km (od pętli na Północy do pętli na Rakowie, z wyłączeniem zmodernizowanego niedawno odcinka w alei Niepodległości oraz zajezdni MPK). W Prace podzielone na sześć odcinków obejmą przebudowę torowiska wraz z budową lub przebudową przystanków i peronów, przebudowę sieci trakcyjnej, sterowania i ogrzewania zwrotnic oraz smarownic szyn, a także budowę i przebudowę trakcyjnych linii kablowych.
Powstanie linia zasilania podstawowego i rezerwowego dla podstacji „Fieldorfa” i „Niepodległości” oraz dwie nowe podstacje trakcyjne wraz z niezbędnymi instalacjami wewnętrznymi i technologicznymi. Przebudowana będzie podstacja trakcyjna „Czartoryskiego”. Wybudowane zostanie centrum sterowania wraz z klimatyzowanymi pomieszczeniami dla brygad utrzymania ruchu, pomieszczeniami biurowymi, szatniami, podręcznym magazynem dla potrzeb pogotowia sieciowego, WC i umywalnią. Przebudowane będą dwie pętle – ,,Fieldorfa” oraz ,,Kiedrzyńska”. W ramach inwestycji zamontowane zostaną światłowody dla systemu zdalnego sterowania podstacji.
Przebudowa obejmie też m.in. sieć telekomunikacyjną, kanalizację, sieć gazową i ciepłowniczą. Przygotowana zostanie również infrastruktura do montażu oświetlenia po wschodniej stronie sieci trakcyjnej. Słupy oświetleniowe po stronie zachodniej zostaną zdemontowane. W przypadku ewentualnego przesunięcia śladu torowiska w niezbędnym zakresie będą też przebudowane lub dobudowane elementy sygnalizacji świetlnej. Prace obejmą również zagospodarowanie terenu i zieleni.
Wartość całej inwestycji to ponad 114, 5 mln zł.
Źródło: własne |