W poniedziałek, 11 marca rozpoczęła się rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w Częstochowie. Odbywa się ona z wykorzystaniem systemu elektronicznego.
Aby zapisać dziecko do przedszkola, trzeba wypełnić wniosek w formie elektronicznej znajdujący się na stronie internetowej pod adresem: http://naborp-kandydat.vulcan.net.pl/czestochowa. Można to zrobić do 25 marca do godz. 15. Po upływie tego terminu wnioski nie będą już przyjmowane.
Wniosek wypełniony na stronie rekrutacyjnej należy wydrukować, podpisać oraz złożyć w placówce pierwszego wyboru - również w terminie do 25 marca do godz. 15.
Jeśli rodzic nie będzie miał możliwości elektronicznego wypełnienia wniosku, może otrzymać w dowolnym przedszkolu/oddziale przedszkolnym wniosek w wersji papierowej i po wypełnieniu złożyć go w przedszkolu/oddziale przedszkolnym pierwszego wyboru.
Żadnego znaczenia nie ma kolejność uzupełniania i składania wniosków pod warunkiem zachowania obowiązujących terminów.
W rekrutacji mogą wziąć udział tylko dzieci zamieszkałe na terenie Częstochowy.
System pozwala na kandydowanie równocześnie do 3 przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w kolejności zgodnej z preferencją.
Na stronie naboru podano szczegółowe informacje dotyczące zasad rekrutacji, harmonogramu, instrukcji postępowania oraz bieżących spraw związanych z rekrutacją.
Rekrutacja dzieci niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego do przedszkoli integracyjnych i oddziałów integracyjnych w przedszkolach oraz szkołach podstawowych będzie przeprowadzona z wyłączeniem systemu elektronicznego tj. w celu pobrania wniosku rodzice dzieci niepełnosprawnych zgłaszają się bezpośrednio do właściwej placówki integracyjnej lub z oddziałami integracyjnymi, w której będzie prowadzony nabór i tam składają wnioski.