Miasto rozstrzygnęło przetargi na promocję Częstochowy poprzez żużel i tenis stołowy. Finalizowana jest również procedura przetargowa na promocję poprzez piłkę nożną. Wartość wszystkich trzech umów wyniesie 5,6 mln zł.
Zadanie pod nazwą „Promocja miasta poprzez sport – żużel” realizować będzie forBET Włókniarza Częstochowa, który obecnie zajmuje czwarte miejsce w PGE Ekstralidze. Klub otrzyma 3,5 mln zł.
Żeńskim zespołem ekstraklasy tenisa stołowego, który złożył ofertę związaną z promocją Częstochowy poprzez sport, jest Klub Uczelniany Akademickiego Związku Sportowego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego w Częstochowie (poprzednio Akademii Jana Długosza). Na promocję poprzez tę dyscyplinę miasto wyda 300 tys. zł.
Ofertę na promocję miasta poprzez piłkę nożną złożył z kolei częstochowski Raków, przygotowujący się do swojego drugiego sezonu w Nice I Lidze. Aby przetarg został sfinalizowany, klub musi jeszcze uzupełnić wymagane dokumenty, których nie złożył wraz z ofertą – ma na to czas do 16 lipca. Miasto przeznacza na „piłkarską” promocję Częstochowy 1 mln 800 tys. zł.
Wszystkie wyłonione w przetargach kluby będą wykonywać zadanie oficjalnej promocji Częstochowy od dnia podpisania umowy do 31 grudnia tego roku.
Kluby będą promować Częstochowę podczas wszystkich spotkań u siebie oraz wszystkich rozgrywek wyjazdowych. Nazwa miasta – bądź utworzone od niej przymiotniki – umieszczone muszą być w oficjalnej nazwie drużyny bądź obok niej. Wszystkie realizowane z własnych środków działania promocyjne klubów służyć mają zarazem tworzeniu pozytywnego wizerunku miasta. Jego logo będzie eksponowane na materiałach informacyjno-promocyjnych przygotowanych i wykonanych ze środków własnych przez kluby. Dla swoich celów promocyjnych miasto będzie miało prawo nieodpłatnie wykorzystywać wizerunek zawodniczek i zawodników oraz drużyn.