Fot. PL
Jeszcze w tym roku pasażerów częstochowskiego MPK wozić będzie dwanaście nowych, 12-metrowych autobusów z napędem spalinowym. W czwartek, 19 kwietnia przedstawiciele miejskiego przewoźnika podpisali umowę na zakup pojazdów z firmą Man Truck & Bus Polska. - Jest mi niezmiernie miło, że po latach możemy dostarczyć kolejnych 12 nowych autobusów do Częstochowy. To bardzo nowoczesne pojazdy z silnikami Euro 6 o najczystszej ekologicznie skali, super wyposażone, świetnie dostosowane do potrzeb pasażerów - mówi Kamil Gromek, który kieruje Działem Sprzedaży Autobusów w firmie Man Truck & Bus Polska.
Pojazdy mają trafić do Częstochowy w październiku i listopadzie w dwóch dostawach, każda po sześć sztuk. Ich zakup będzie kosztować 14 mln 302 tys. zł.
Autobusy będą wyposażone w system automatycznego gaszenia pożaru, klimatyzację, monitoring, elektroniczny system informacji, system zliczania potoków pasażerskim, biletomaty, wifi. Mają być bezpieczne i komfortowe również dla osób niepełnosprawnych, słabowidzących i słabosłyszących.
- To kolejny europejski projekt służący lepszej komunikacji zbiorowej w Częstochowie - komentuje prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. - Liczymy, że dzięki nowoczesnemu sprzętowi, w jaki będą wyposażone autobusy, coraz więcej naszych mieszkańców przesiądzie się ze swoich samochodów do środków publicznej komunikacji. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że lepiej, aby 50 osób jechało w jednym autobusie, niż każdy w swoim aucie. Bo różnica na drodze, w ekologii i wielu innych dziedzinach jest nieporównywalna.
Przypomnijmy, że w kwietniu 2017 r., także dzięki funduszom unijnym, częstochowskie MPK wzbogaciło się o 40 nowych autobusów z silnikiem diesla spełniającym normy EURO 6 (przetarg na dostawę wygrała wówczas firma Solaris, a koszt zakupu wyniósł ponad 45 mln zł).
Jak wyliczył prezes MPK Mariusz Sikora, po 2010 roku do teraz miejski przewoźnik kupił ponad 100 nowych autobusów. - Do codziennej ekspedycji w dni robocze potrzebujemy ich ok. 130, więc już teraz jesteśmy w stanie zapewnić transport publiczny w 90 proc. taborem nie przekraczającym średniego wieku autobusów wynoszącego 8 lat - twierdzi Sikora. - Po dostawie pojazdów firmy Man będzie to już zaledwie 6,5 roku.
Źródło: własne |