Niedziela, 18 lutego 2018
Imieniny obchodzą: Konstancja, Zuzanna
(min. 5 znaków)
Miasto
Urząd Miasta cieszy się przychylnymi opiniami częstochowian
SAS 04.02.2018 08:39

Fot.PL

Większość petentów jest zadowolonych z obsługi w Urzędzie Miasta Częstochowy - wynika z kolejnego badania satysfakcji interesantów. Ponad 86 proc. respondentów oceniło wysoko i bardzo wysoko poziom świadczonych usług w magistracie. 

Ostatnie jak dotąd badanie poziomu zadowolenia z jakości usług w Urzędzie Miasta przeprowadzono od 1 czerwca do 30 września 2017 roku na grupie 400 osób. Ankieterzy wypełniali formularz na podstawie odpowiedzi udzielanych przez respondentów. Podzielona na trzy części ankieta obejmowała 12 pytań. Pierwsza część dotyczyła oceny pracy urzędu, druga zawierała pytania dotyczące wiedzy i informacji o możliwości korzystania z usług elektronicznych, a trzecią stanowiła metryczka. W ankiecie znalazło się miejsce zarówno na pytania zamknięte (dające możliwość jedno- i wielokrotnego wyboru) jak i pytania otwarte.

86,25 proc. respondentów oceniło ogólny poziom usług świadczonych przez Urząd Miasta Częstochowy bardzo wysoko i raczej wysoko. Jedynie 4% badanych było odmiennego zdania, oceniając te usługi raczej nisko bądź bardzo nisko.

To jeszcze lepszy wynik niż w 2016 roku – wtedy urzędniczej pracy raczej wysokie i bardzo wysokie noty wystawiło 79,75 proc. pytanych.

Bardzo wysoko były oceniane – chęć urzędników do niesienia pomocy przy załatwianiu spraw (93,6 proc.), ich uprzejmość (93,02 proc.) oraz staranność (92,2 proc.). Równe traktowanie osób przychodzących do Urzędu też zostało pozytywnie odnotowane przez badanych, zyskując łącznie 89,2 proc. bardzo wysokich i raczej wysokich not.

Nieco niżej został natomiast oceniony czas oczekiwania na załatwienie sprawy. Jednak i ten aspekt działania Urzędu ankietowani ocenili bardzo wysoko i raczej wysoko prawie w 69 proc. Jednocześnie pytani doceniali dotrzymywanie określonych terminów – tu UM zebrał 90 proc. bardzo wysokich i raczej wysokich ocen.

61 proc. ankietowanych osób zapewniło, że wie o możliwości załatwienia niektórych spraw drogą elektroniczną. Do braku wiedzy na ten temat przyznało się ponad 37 proc. respondentów. Wśród 400 ankietowanych ponad 15 proc. stwierdziło, że korzystało z możliwości elektronicznego załatwiania spraw. Jednak znacząca większość – 82 proc. – przyznała, że dotąd nie korzystała z takich usług, co świadczy, że interesanci są ciągle mocno przyzwyczajeni do załatwiania urzędowych spraw osobiście.

Badanie wykazało ponadto, że osoby korzystające z usług Urzędu nietrafnie utożsamiają rezerwację wizyt w systemie kolejkowym z elektronicznym załatwianiem spraw. Zainteresowanie elektroniczną drogą załatwiania formalności wyraziło ponad 61 proc. ankietowanych – jednak wśród nich tylko nieliczni posiadają Profil Zaufany oraz bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem.

Ankietowani mogli też zgłaszać sugestie dotyczące zmian organizacyjnych, które mogłyby poprawić jakość usług Urzędu. Wskazali przede wszystkim na skrócenie czasu oczekiwania na załatwienie sprawy oraz zwiększenie liczby stanowisk obsługi. Wśród sugestii znalazło się też np. wprowadzenie systemu przywoławczego w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz czytelne przedstawianie spraw załatwianych elektronicznie.

Wśród ankietowanych kobiety stanowiły 49,75 proc., a mężczyźni 50,25 proc. Jeśli chodzi o wiek respondentów, najliczniejszą grupę stanowiły osoby w wieku 51-56 lat (31 proc.), a kolejną co do liczebności byli ankietowani z przedziału 36-50 lat (30 proc.). W obu tych grupach przeważały osoby z wykształceniem średnim lub wyższym.

Źródło: UM Częstochowy

Facebook Twitter Google Digg LinkedIn Reddit
Edukacja
16.02 14:16 W Ratuszu Miejskim można...
13.02 08:03 Owady z całego świata w...
12.02 13:14 Rekrutacja do częstochowskich...
08.02 15:11 Podnieś swoje kwalifikacje....
Felietony
16.12 15:35 Szaleństwo władzy absolutnej
07.12 14:32 Felieton. „Wyborca...
10.11 14:18 Jary OZ - legenda Oddziału...
05.09 12:15 Rozprawa między psem, kotem i...
Gospodarka
14.02 13:18 30 mln zł dla...
14.02 12:07 Budownictwo komunalne w...
07.02 13:38 System gospodarowania odpadami...
02.02 13:27 Kolejne miejskie lokale i...
Komunikacja
15.02 10:16 Trzecie podejście do...
11.02 09:32 Dwaj młodzi miłośnicy...
07.02 09:11 MPK chce kupić dwanaście...
31.01 14:12 Częstochowskie MPK wyłoniło...
Kościół
09.01 13:08 Konkurs na najpiękniejszą...
06.01 17:11 Orszak Trzech Króli...
02.01 13:18 Jasna Góra podsumowała 2017...
27.12 08:04 Dostałeś pod choinkę...
Kultura i rozrywka
13.02 13:07 Częstochowscy filharmonicy...
12.02 12:10 "Dźwięki Ziemi i...
12.02 10:09 Legendarny Rezerwat zagra w...
06.02 12:15 Zostań wolontariuszem 15....
Miasto
17.02 10:17 Za odpisy aktów stanu...
17.02 10:01 Wsparcie finansowe dla...
16.02 14:32 Wielki powrót SLD
16.02 13:12 Wolne niedziele odbiją się...
Policja
16.02 15:10 Uwaga na oszustów...
16.02 14:59 Częstochowska policja...
16.02 11:27 38-letni częstochowianin...
16.02 09:05 Pijani rodzice wybrali się...
Region
15.02 14:19 W Rędzinach znów będzie...
14.02 10:02 Walentynkowe serce w...
13.02 09:05 Starosta częstochowski...
12.02 11:07 Otoczenie zalewu w Blachowni...
Sport
16.02 08:03 Duża impreza sportowa dla...
15.02 12:21 Częstochowa wyda na sport...
15.02 08:24 Ostatnie mecze AZS-u i...
14.02 08:04 Kolejny remis Rakowa z...
Zdrowie
14.02 14:42 Częstochowa z nominacją do...
06.02 10:55 Ponad 50 par chętnych do...
19.01 15:02 W Częstochowie dyskutują na...
19.01 12:12 PZU Zdrowie kupiło...
Najpopularniejsze
© 2018 Copyright F.H.U. "ART" ARTUR RAKOSZA
Serwis wCzestochowie.pl wykorzystuje na swoich stronach pliki cookies (tzw. ciasteczka) w celach reklamowych i statystycznych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować serwis oraz jego zawartość informacyjną do potrzeb naszych użytkowników. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie przez nas plików cookies na twoim urządzeniu, możesz je wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej o tym jak wyłączyć ciasteczka odwiedź stronę pomocy technicznej swojej przeglądarki internetowej.