Środa, 17 października 2018
Imieniny obchodzą: Lucyna, Wiktor
(min. 5 znaków)
Miasto
Urząd Miasta cieszy się przychylnymi opiniami częstochowian
SAS 04.02.2018 08:39

Fot.PL

Większość petentów jest zadowolonych z obsługi w Urzędzie Miasta Częstochowy - wynika z kolejnego badania satysfakcji interesantów. Ponad 86 proc. respondentów oceniło wysoko i bardzo wysoko poziom świadczonych usług w magistracie. 

Ostatnie jak dotąd badanie poziomu zadowolenia z jakości usług w Urzędzie Miasta przeprowadzono od 1 czerwca do 30 września 2017 roku na grupie 400 osób. Ankieterzy wypełniali formularz na podstawie odpowiedzi udzielanych przez respondentów. Podzielona na trzy części ankieta obejmowała 12 pytań. Pierwsza część dotyczyła oceny pracy urzędu, druga zawierała pytania dotyczące wiedzy i informacji o możliwości korzystania z usług elektronicznych, a trzecią stanowiła metryczka. W ankiecie znalazło się miejsce zarówno na pytania zamknięte (dające możliwość jedno- i wielokrotnego wyboru) jak i pytania otwarte.

86,25 proc. respondentów oceniło ogólny poziom usług świadczonych przez Urząd Miasta Częstochowy bardzo wysoko i raczej wysoko. Jedynie 4% badanych było odmiennego zdania, oceniając te usługi raczej nisko bądź bardzo nisko.

To jeszcze lepszy wynik niż w 2016 roku – wtedy urzędniczej pracy raczej wysokie i bardzo wysokie noty wystawiło 79,75 proc. pytanych.

Bardzo wysoko były oceniane – chęć urzędników do niesienia pomocy przy załatwianiu spraw (93,6 proc.), ich uprzejmość (93,02 proc.) oraz staranność (92,2 proc.). Równe traktowanie osób przychodzących do Urzędu też zostało pozytywnie odnotowane przez badanych, zyskując łącznie 89,2 proc. bardzo wysokich i raczej wysokich not.

Nieco niżej został natomiast oceniony czas oczekiwania na załatwienie sprawy. Jednak i ten aspekt działania Urzędu ankietowani ocenili bardzo wysoko i raczej wysoko prawie w 69 proc. Jednocześnie pytani doceniali dotrzymywanie określonych terminów – tu UM zebrał 90 proc. bardzo wysokich i raczej wysokich ocen.

61 proc. ankietowanych osób zapewniło, że wie o możliwości załatwienia niektórych spraw drogą elektroniczną. Do braku wiedzy na ten temat przyznało się ponad 37 proc. respondentów. Wśród 400 ankietowanych ponad 15 proc. stwierdziło, że korzystało z możliwości elektronicznego załatwiania spraw. Jednak znacząca większość – 82 proc. – przyznała, że dotąd nie korzystała z takich usług, co świadczy, że interesanci są ciągle mocno przyzwyczajeni do załatwiania urzędowych spraw osobiście.

Badanie wykazało ponadto, że osoby korzystające z usług Urzędu nietrafnie utożsamiają rezerwację wizyt w systemie kolejkowym z elektronicznym załatwianiem spraw. Zainteresowanie elektroniczną drogą załatwiania formalności wyraziło ponad 61 proc. ankietowanych – jednak wśród nich tylko nieliczni posiadają Profil Zaufany oraz bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem.

Ankietowani mogli też zgłaszać sugestie dotyczące zmian organizacyjnych, które mogłyby poprawić jakość usług Urzędu. Wskazali przede wszystkim na skrócenie czasu oczekiwania na załatwienie sprawy oraz zwiększenie liczby stanowisk obsługi. Wśród sugestii znalazło się też np. wprowadzenie systemu przywoławczego w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz czytelne przedstawianie spraw załatwianych elektronicznie.

Wśród ankietowanych kobiety stanowiły 49,75 proc., a mężczyźni 50,25 proc. Jeśli chodzi o wiek respondentów, najliczniejszą grupę stanowiły osoby w wieku 51-56 lat (31 proc.), a kolejną co do liczebności byli ankietowani z przedziału 36-50 lat (30 proc.). W obu tych grupach przeważały osoby z wykształceniem średnim lub wyższym.

Źródło: UM Częstochowy

Facebook Twitter Google Digg LinkedIn Reddit
Edukacja
17.10 15:16 Częstochowscy policjanci...
17.10 15:09 Kilka ton plastikowych...
12.10 13:55 Częstochowscy studenci...
10.10 15:48 Częstochowscy nauczyciele...
Felietony
25.09 10:07 Nauczyciel na celowniku
07.08 15:02 Częstochowa zdobyła...
09.07 12:17 Wakacje – cisza przed...
16.12 15:35 Szaleństwo władzy absolutnej
Gospodarka
11.10 15:21 Częstochowska Oczyszczalnia...
09.10 10:54 Praca, kursy, szkolenia....
05.10 13:31 Częstochowskie wodociągi...
04.10 14:09 Miasto docenia solidnych...
Komunikacja
17.10 12:15 W listopadzie ruszy budowa...
12.10 15:10 Wraca po 30 latach na...
12.10 08:21 Autobusy MPK zawiozą za darmo...
11.10 14:14 Częstochowa wdraża nowe...
Kościół
16.10 09:28 Jasnogórskie obchody...
03.09 08:12 Dożynki Jasnogórskie w...
31.08 12:39 Unijne miliony na remont...
16.08 14:43 Wojskowy Apel Jasnogórski i...
Kultura i rozrywka
17.10 13:38 Dodatkowe seanse "Kleru" w OKF...
15.10 13:03 Chcesz wystąpić na deskach...
15.10 10:08 Anja Rubik gościła na...
09.10 15:26 Filmy o Częstochowie sprzed...
Miasto
17.10 15:22 "Charytatywnie dla Zwierząt"....
17.10 14:12 Prezydent Częstochowy...
16.10 15:25 W Częstochowie powstały...
16.10 14:55 W Częstochowie powstanie...
Policja
17.10 13:04 Tymczasowy areszt dla 27-latka...
17.10 08:35 KPP Kłobuck. Motocyklista...
16.10 11:54 Lekarz ze szpitala na Parkitce...
16.10 08:20 Kilkanaście tysięcy opasek...
Region
17.10 09:21 Poraj ma już centrum...
20.08 09:24 Czesi wygrali Międzynarodowy...
13.08 11:04 Strażak z OSP Blachownia...
10.08 10:11 Rekonstrukcja bitwy o zamek w...
Sport
17.10 11:34 Podstawówka przy...
15.10 15:08 Zespół Szkolno-Przedszkolny...
15.10 12:21 W ALPN-ie bez niespodzianek
15.10 09:05 Częstochowscy...
Zdrowie
16.10 13:33 Częstochowianki skorzystały...
04.10 15:12 W Częstochowie będą...
03.10 15:15 W Częstochowie urodziło się...
03.10 09:05 W szpitalu w Blachowni działa...
© 2018 Copyright wczestochowie.pl
Serwis wCzestochowie.pl wykorzystuje na swoich stronach pliki cookies (tzw. ciasteczka) w celach reklamowych i statystycznych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować serwis oraz jego zawartość informacyjną do potrzeb naszych użytkowników. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie przez nas plików cookies na twoim urządzeniu, możesz je wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej o tym jak wyłączyć ciasteczka odwiedź stronę pomocy technicznej swojej przeglądarki internetowej.