fot. Galeria Jurajska
Galeria Jurajska z rekordem. W 2016 roku centrum handlowe odwiedziło ponad 6,5 mln osób. To aż o 300 tys. więcej niż przed rokiem. - W 2016 roku mieliśmy bardzo mocne otwarcie, ten trend utrzymał się aż do grudnia. W ostatnim miesiącu 2016 dodatkowo pobiliśmy miesięczny rekord odwiedzin. Zakupy w grudniu zrobiło u nas ponad 680 tys. klientów. Był to najlepszy wynik w 2016 roku. Tak duże wzrosty są niejako na przekór ogólny tendencjom jakie panują na rynku - mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Zdaniem przedstawicieli centrum handlowego jest kilka przyczyn jego dobrej passy. Galeria od ponad 3 lat modyfikuje swoją ofertą, dostosowując ją do lokalnego rynku i tutejszych potrzeb. Takie zmiany wprowadzono także w 2016 roku.
W ubiegłym roku w galerii otwarto aż 14 nowych sklepów i punktów usługowych. 29 najemców zdecydowało się przedłużyć umowy najmu na kolejne lata. - Nowe marki w połączeniu z dotychczasową ofertą przyciągnęły nowych klientów, co więcej skłoniły do powrotów i kolejnych zakupów. Bardzo dobrze przyjęto w tym roku 5 polskich marek odzieżowych, które wprowadziliśmy, a także salon fryzjerski dla dzieci, jedyne takiej miejsce w Częstochowie. Sporym magnesem było także studio fitness, które w znacznym stopniu poszerza ofertę zdrowotną i sportową Jurajskiej. W ten sposób udało na się połączyć dwie aktywności zakupy oraz relaks - mówi Bugajczyk.
Jurajska zainwestowała także w nowości. W lutym ubiegłego oddano do użytku zmodernizowaną strefę restauracyjną mieszczącą aż 100 stolików i 300. W wakacje galeria odświeżyła elewację oraz uporządkowała tereny zielone. Jesienią oddano natomiast do użytku zmodernizowane toalety dla dzieci oraz specjalne toalety rodzinne. We wrześniu na I-piętrze stanęło morskie akwarium, w którym żyje blisko 400 stworzeń morskich. Wokół atrakcji utworzono natomiast specjalną strefę dydaktyczną - wypoczynkową.
- Galeria chcąc pozostać atrakcyjną mu się rozwijać, inwestować w siebie i relacje z klientem. Ostatnie lata pokazały, jak bardzo zmieniły się nasze oczekiwania względem centrów handlowych. Chcemy dziś w nich robić dobre zakupy, ale także przyjemnie i ciekawie spędzać czas. To wyzwanie dla tego typu obiektów, ale jak pokazują pierwsze efekty naszych zmian procentują one zarówno nowymi klientami, jak również większą lojalnością konsumenta - mówi Bugajczyk.
Strefa restauracyjna w 2016 roku była jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc w Galerii Jurajskiej. Codziennie korzysta z niej kilka tysięcy osób. Spodobała się także strefa z akwarium, w której szkoły i przedszkola regularnie urządzają interaktywne lekcje biologii i ekologii. Rodzice docenili natomiast zmiany w toaletach, zwłaszcza toaletę rodzinną. Kolejne, bardzo duże inwestycje Jurajska planuje na 2017 rok.
Magnesem na klienta były także imprezy organizowane przez galerię. W 2016 roku galeria zorganizowała ich aż 18. Wśród nich były koncerty m.in. Margaret i Antka Smykiewicza, targi mody ślubnej i zajęć pozalekcyjnych, akcje charytatywne i prozdrowotne, wydarzenia dla dzieci, loterie, pokazy mody, castingi dla modelek i modeli oraz wystawy m.in. kotów rasowych. Pod względem frekwencji rekordowe były 7. urodziny centrum handlowego.
- W jeden dzień odwiedziło nas aż 34 tys. osób, co było absolutnym rekordem frekwencyjnym podczas tego typu imprezy w galerii. Drugim tak popularnym wydarzeniem był koncert Antka Smykiewicza oraz giełda zajęć pozalekcyjnych - mówi Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej.
Źródło: Galeria Jurajska |