Częstochowscy radni zaapelowali do PKP Polskich Linii Kolejowych o uwzględnienie budowy infrastruktury pasażerskiej w ramach planowanej przez spółkę modernizacji linii kolejowej na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice.
Inwestycja szacowana na ok. 250 mln zł ma zapewnić sprawny i bezpieczny przewóz ładunków pomiędzy Częstochową a "węglówką", czyli na linii łączącej Śląsk z Pomorzem. W ramach robót PLK wymienią tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym na 47 km linii. Odnowiona będzie sieć trakcyjna. Nowe rozjazdy, wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów w zimie. Wyremontowanych i przebudowanych będzie ogółem 44 obiekty inżynieryjne w tym: 4 wiadukty, 5 mostów i 35 przepustów. Według pierwotnych planów zlikwidowana ma natomiast zostać infrastruktura pasażerska na tej trasie. Budzi to stanowczy sprzeciw częstochowskich radnych, którzy na ostatniej w tym roku sesji podjęli stanowisko w tej sprawie.
"Rada Miasta Częstochowy z radością przyjęła informację o planowanej rewitalizacji linii kolejowej nr 146: Częstochowa (Wyczerpy) – Chorzew Siemkowice. Stanowczy sprzeciw budzi natomiast założenie likwidacji infrastruktury pasażerskiej na tej trasie. Od kilku lat na wspomnianym odcinku nie są wykonywane połączenia pasażerskie. Przyczyn takiego stanu rzeczy należy upatrywać w fatalnym stanie torów, który skutkował znacznym wydłużeniem czasu przejazdu pociągów. Rewitalizacja linii daje niepowtarzalną szansę na przywrócenie atrakcyjnych połączeń pasażerskich na tej trasie.
Wspomniana linia kolejowa ma istotne znaczenie dla naszego miasta oraz wielu miejscowości i obszarów szeroko rozumianego regionu częstochowskiego. Tereny wokół linii kolejowej: Częstochowa – Chorzew Siemkowice, także te położone poza granice województwa śląskiego, od lat są ściśle związane z Częstochową i nasze miasto pragnie tę więź podtrzymywać. Jesteśmy przekonani, że przywrócenie połączeń kolejowych na tym odcinku jest realne i potrzebne.
W związku z powyższym Rada Miasta Częstochowy apeluje o pilną rewizję planów i uwzględnienie w projekcie rewitalizacji linii kolejowej nr 146 budowy infrastruktury pasażerskiej, w postaci budowy przystanków zlokalizowanych w miejscach zamieszkiwanych przez największe grupy ludzi" - czytamy.