PKP PLK za prawie 8 mln zł realizują kolejną inwestycję na stacjach i przystankach osobowych na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom.
Po kompleksowej przebudowie peronów w Juliance i Lusławicach pasażerowie jeszcze w tym miesiącu skorzystają z odnowionych peronów na przystankach: Koniecpol Magdasz, Staropole Częstochowskie i Podlesie. Obiekty są wyposażane w antypoślizgową nawierzchnię, wiaty, oświetlenie, ławki. Nowe tablice i oznakowanie poprawią informację. Są również udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – nowe pochylnie, oznakowanie tras i dróg dojścia. W pierwszym kwartale przyszłego roku uruchomiony zostanie nowy system zapowiedzi megafonowych i monitoringu.
Modernizowany jest również most nad Pilicą w Koniecpolu. Obecny, jednoprzęsłowy most, na którym zostało wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h ze względu na parametry techniczne, zostanie zastąpiony nowym, trzyprzęsłowym z betonu sprężonego. Dzięki przebudowie mostu zostanie zwiększona prędkość do 120 km/h. Prace mają zakończyć się w drugim kwartale 2017 roku.
Wygodniejsze stacje Częstochowa i Częstochowa Stradom
Na stacji w Częstochowie już od lipca podróżni korzystają z 3 przebudowanych peronów. Platformy zostały wyposażone w nową nawierzchnię, wiaty oraz ławki i tablice informacyjne.
Są również dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Przebudowane przejście pod torami łączące budynek stacji Częstochowa Stradom z peronem nr 2 znacznie poprawiło komunikację. Podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z pochylni. Tunel wyposażony jest w monitoring. Przebudowa peronów na stacji Częstochowa i budowa przejścia pod torami na stacji Częstochowa Stradom kosztowały ok. 11 mln zł.
Szybciej z Warszawy do Wrocławia
W 2015 roku zakończyła się rewitalizacja linii kolejowej nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom – Fosowskie. Efektem prac jest m.in. krótka podróż z Warszawy do Wrocławia i Opola oraz z Krakowa do Wrocławia. Na inwestycję przeinaczono ponad 350 mln zł.
Źródło: PKP PLK