fot. PKP PLK
Blisko 100 km nowych torów ułożono na odcinku z Częstochowy do Fosowskiego. Dzięki temu podróż koleją pomiędzy stolicą a Wrocławiem skróciła się o ponad 1,5 godziny. Przejazd pociągiem z Warszawy do Wrocławia wynosi teraz 3 godziny i 42 minuty. Rekordowo krótki czas podróży to efekt m.in. zakończonej na przełomie 2014/2015 roku rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Częstochowa – Fosowskie.
– Efektem inwestycji jest znaczna poprawa konkurencyjność transportu kolejowego. Podróżni pokonują trasę ze stolicy do Wrocławia w rekordowo krótkim czasie 3 godzin i 42 minut, a będzie w 3,5 godz. Obecnie są dobre warunki dla otworzenia regionalnych połączeń z Częstochowy do Lublińca, które przed remontem trasy zostały zawieszone – mówi Piotr Malepszak, pełnomocnik zarządu ds. rewitalizacji linii kolejowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Inwestycja PLK umożliwia również uruchomienie bezpośredniego połączenia z Częstochowy do Kielc – przejazd zajmie ok. 1 godziny 25 min. Podróżujący z tego miasta oszczędzą także czas w drodze do Krakowa, gdyż pojadą 1 godzinę 45 min (zamiast 2 godzin), Koniecpola – 45 min. (zamiast ponad 1 godziny), Lublińca – ok. 35 min.
Rewitalizacja odcinka Częstochowa – Fosowskie oznacza nie tylko krótsze czasy przejazdu. To także wyższy komfort obsługi podróżnych. Budowa wiat, instalacja nowoczesnego systemu nagłośnienia i tablic informacyjnych, usunięcie barier architektonicznych.Nowy wygląd zyskały perony na stacjach i przystankach: Pludry, Pawonków, Lisowice, Lubliniec, Blachownia, Częstochowa Gnaszyn, Częstochowa Stradom, Kochanowice, Lisów i Herby Stare. Obiekty wyposażono w nowe wiaty, oświetlenie i elementy małej architektury.
W Lublińcu odnowiono peron, w tym zabytkowe konstrukcje stalowe, a także przejście podziemne, które wyłożono m.in. granitowymi płytami. W ramach robót dodatkowych w Częstochowie Stradomiu i w Lublińcu w pierwszym kwartale br. zostanie również zainstalowany system dynamicznej informacji pasażerskiej.
Dzięki inwestycji podwyższony został poziom bezpieczeństwa podróży i ruchu drogowego, m.in. poprzez zastosowanie sygnalizatorów świetlno-dźwiękowych na 8 przejazdach kolejowo-drogowych.
Płynność ruchu kolejowego poprawił montaż nowych rozjazdów oraz remont wiaduktu i mostu kolejowego w okolicy Pawonkowa.
Źródło: PKP PLK |