Częstochowski magistrat utrzymał ważność certyfikatów ISO i IQNet, świadczących o wysokim poziomie systemu zarządzania, obsługi interesantów i realizacji celów jakościowych.
Podczas przeprowadzonego w listopadzie auditu podkreślono mocne strony systemu zarządzania jakością częstochowskiego Urzędu, wymieniając m.in. profesjonalną obsługę, znajomość dokumentacji systemowej, stałe doskonalenie, sukcesywne realizowanie założonych celów czy łatwy dostęp interesantów do informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw.
- Auditorzy zwrócili uwagę m.in. na działalność Centrum Obsługi Inwestora, które znacznie usprawnia współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami i potencjalnymi inwestorami – zwłaszcza w kontekście niedawnego rozszerzenia specjalnych stref ekonomicznych o kolejne częstochowskie tereny - mówi Włodzimierz Tutaj, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Częstochowy. - W zakresie stosowania Polityki Jakości podkreślono z kolei m.in. wykorzystanie konsultacji społecznych w rozwoju miasta oraz rozwój usług drogą elektroniczną.
Wprowadzenie możliwości wykorzystania budżetu partycypacyjnego zostało ocenione jako działanie podnoszące świadomość obywatelską mieszkańców.
Na pozytywną opinię auditorów wpływ miało również ostatnie badanie opinii klientów UM, wśród których blisko 92 proc. oceniło pracę magistratu wysoko lub raczej wysoko. Taka ocena jest również dowodem przejrzystości i jawności w podejmowaniu decyzji oraz zasad równości wobec prawa i w dostępie do usług publicznych.
Na wysoką ocenę zasługują inicjatywy związane z umożliwieniem obsługi osób głuchoniemych w UM, organizacją bezpłatnych porad prawnych dla mieszkańców udzielanych przez miejskich prawników, a także utrzymywanie w UM stałych dyżurów Biura Rzecznika Praw Obywatelskich.
Zwrócono uwagę również na usprawnienie narzędzi informatycznych, w tym poprawę przejrzystości i funkcjonalności miejskiego portalu internetowego. Pozytywnie oceniono też działania zmierzające do poprawy warunków BHP, a jednocześnie spełnienia wymaganych standardów sanitarnych dla interesantów, poprzez rozpoczętą modernizację sanitariatów w głównym budynku UM przy ul. Śląskiej. W raporcie z auditu podkreśla się także odpowiedzialną gospodarkę środkami publicznymi oraz otwartą politykę informacyjną Urzędu Miasta.
Źródło: UM Częstochowy